Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ÖIVIN
#1532185
Hej! Har nyligen köpt ett Vida dice och installerat på en laptop med win7, 32-bitar. 4GB.
Vet inte om det finns olika versioner men med denna fanns det en installationsvideo där texten på redan installerade program hade kinesisk text så det var lite svårt att hänga med vad som gjordes men jag tror att jag gjort rätt. Problemet är att när jag öppnar Vida All-in-one så registreras inga teckeni rutan med "username".
Markören får jag att blinka men inga tecken.
Vida admin och vida configuration fungerar knapptryckningar på.
Vida on web hittar inte sidan.
Varför registrerar den inte knapptryckningar?
av Mickemoj
#1532290
Antigen har din licens gått ut eller så har du inte fixat i IE registret.

(located in C:\VIDA\patch\license) by changing subscriptionExpireDate="2017-12-31 23:59:59" to subscriptionExpireDate="2050-12-31 23:59:59" using WordPad and then ran the filldb.cmd file (also located in C:\VIDA\patch\ ) as an administrator (right click on the file and select "Run as administrator".)


"EnableIEHosting"=dword:00000001

Googla på dessa saker så fixar du det
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1532306
För några år sen gick "alla" 2014-licenser ut(2017 tydligen, enligt micke's text, men jag vill minnas att iaf mitt gick ut långt senare, typ 2020, kanske finns olika versioner på nätet...), och man var tvungen att patcha dom för att det skulle fungera igen. Fullt möjligt att du inte gjort denna patchning.

Felen som uppkom av utgången licens var varierande och lustiga, inte direkt något man kunde ana(t ex en "license expired"-ruta) :-)
av ÖIVIN
#1532627
Det känns som lite överkurs för mig det där. Micklade fram o tillbaka och nu kan jag skriva tecken varjefall.
När jag skriver admin och klickar på inloggningsrutan blir några fält grön på inloggningsstapeln och sen uppdateras sidan och kommer tillbaka till samma ställe. Jag hinner se att det flimmrar till "localhost" i ett fällt i vänstra övre hörnet. Vad ska jag göra nu?
av ÖIVIN
#1532884
Jag installerade vida igen utan att avinstalllera men nu valde jag engelsk version istället och då kommer det upp en ny ruta som heter "WSL Login" när jag loggar in. I rutan står det navigering till webbsidan avbröts.
Någon som har något tips?
av nouton
#1541642
fixat det? annars installera jag vida på alla windows genom TeamViewer för 1000kr
av ÖIVIN
#1543793
Nej, jag har inte fått till det. Den får ligga i byrålådan ett tag får se om jag har tid att försöka igen .
1000 kr tyckte jag var lite dyrt men tack ändå. Tanken bakom forumet är ju att man ska dela erfarenheter och tips med varandra.

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder