Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1532014
När mina bilar får ny ruta sker det efter bytet till sommardäck och när många vägar har sandsopats.
Enda skälet till byte på höst/vinter skulle vara att man tycker rutan är så dålig att det blir jobbigt med mötande ljus den märka årstiden.
Nuvarande bil har gått typ 18500 mil och är på ruta nummer två.
av Lövet
#1532029
sist jag fick ett rejält stenskott var det juni, så man kan aldrig vara säker :bored:
Användarvisningsbild
av Nexus
#1532339
Vänta tills de har sopat bort allt grus.
I våras blåste de så fint runt min bil som blev täckt att ett lager sand och framrutan tog värsta smällen helt blästrad med massa små stenskott :-(
Jag mailade bilder till Volvia/bilia och till de som orsakade skadorna på rutan.

Volvia/bilia svarade bara lämna in bilen så byter vi rutan . Du betalar självrisken som du i din tur kräver av de som orsakade skadorna.
Trodde det skulle bli problem men löste sig direkt.
Kom undan helt utan betala en krona. :-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1532405
Nästan alla mina stenskott har hänt på sommrarna.. Kanske för att folk generellt kör lite fortare/oförsiktigare så ev. stenar flyger desto mer än dom gör på vintern? Plus att stenen i fråga inte är fastfryst då...

Baserat på det anser jag att det inte spelar någon roll när man byter ruta, stenskott får man ändå på ren jävelskap från ovan :bored:

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]