Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1531750
Har hittat 3 st xc40 hos bilia. Tänkte kolla om ni har några bra tips att ge på hur jag får en bra deal. Tänkte betala allt kontant så blir ingen inbytesbil eller billån för dom att tjäna pengar på så är kanske inte i det bästa läget?

Jag är nöjd om jag får med mig sommar/vinterdäck.
Fick ett svar på mail att vinterdäck inte medföljer men att beg kostar 8000kr, är dom jobbiga och inte vill ge dom gratis så skulle jag kunna sträcka mig till att betala 5000kr

Bör jag kräva att servicen utförs om det snart är dags för den. Hur hade ni gjort?

Bilen kostar ca 280 tusen
#1531753
@Challe77, Ska servicen göras inom säg 3 månader kanske man kan kohandla liiite, 2 månader hade jag nog absolut velat ha en deal på det. 1 månad definitivt helt gratis för mig. Utan vinterdäck har vissa vad jag vet sänkte priset med ca 4000kr men det kan nog variera fritt. Sikta på att ni delar på vinterdäcken alltså.

Sen är det bara att vara saklig och säga hur man själv tycker, blir det inget så blir det ju inget. Man kan inte heller tvinga de då det är de som äger den och vill de inte ändra sig så kommer det fler.
#1532397
Det där att de ska extra betalt för vinterhjul är ett otyg.
Om man lämnar in en inbytesbil utan vinterhjul ska de göra avdrag, och sen ska de ta extra betalt för dem när bilen säljs...
Volvo-handlaren här i stan gör likadant.
#1532400
Ibland är bilhandlaren så fula att de direkt säljer fina fälgar som de får in med en bil till en annan kund.
Allt för att tjäna några kronor extra.

Det förstod vi då vi kontaktade förra ägaren.
Vw märkesverkstad

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]