- tis 17 jan 2023, 10:28
#1527168
Har bytt från Volvo till Nissan, blir väl att man fortfarande hänger här ändå =).
Ja, jag ska eftermontera en avtagbar dragkrok på en Nissan X-trail 2019. Jag är mer eller mindre rookie inom dragkrokar, dvs jag har dragit väldigt lite släp och cyklar under min 20 med körkort. Vad är det man ska tänka på?
Det enda jag vet är att det rekommenderas att välja en bilanpassad elsats över standard elsats för att släp/husvagn ska lira med PDC, anti-spin och annat lull lull. Men en bilanpassade 13-polig elsatsen kostar över 1500kr gentamot 300kr. Enligt "bilenochjag" rekommenderas det att man ska ha en bilanpassad elsats.
Jag vill inte att snålheten ska bedra visheten men behöver man en bilanpassd elsats eller klarar man sig med en standard elsats?
Sen hur reagerar PDC bak när man har cyklar, tjuter den så fort man kommer under gång hastighet.
Jag ska främst transportera cyklar, släp sällan, husvagn kanske i framtiden (men högst osannolikt)
Lite spridda skurar men lite tips och vishet så man får lite kött på benen.
Ja, jag ska eftermontera en avtagbar dragkrok på en Nissan X-trail 2019. Jag är mer eller mindre rookie inom dragkrokar, dvs jag har dragit väldigt lite släp och cyklar under min 20 med körkort. Vad är det man ska tänka på?
Det enda jag vet är att det rekommenderas att välja en bilanpassad elsats över standard elsats för att släp/husvagn ska lira med PDC, anti-spin och annat lull lull. Men en bilanpassade 13-polig elsatsen kostar över 1500kr gentamot 300kr. Enligt "bilenochjag" rekommenderas det att man ska ha en bilanpassad elsats.
Jag vill inte att snålheten ska bedra visheten men behöver man en bilanpassd elsats eller klarar man sig med en standard elsats?
Sen hur reagerar PDC bak när man har cyklar, tjuter den så fort man kommer under gång hastighet.
Jag ska främst transportera cyklar, släp sällan, husvagn kanske i framtiden (men högst osannolikt)
Lite spridda skurar men lite tips och vishet så man får lite kött på benen.