- ons 16 nov 2022, 09:25
#1519602
Hej,
Är drivaxel från vparts för ca 2.000kr ett bra (tryggt) köp eller är 'SKF' för ca 3.600kr vägen att gå om man inte vill köpa volvo original utbytes för drygt 9.000kr (exkl arbete!)..?
(gummibälgarnas kvalitet är lika viktig som resten av delarna gissar jag..)
I vårt fall har höger drivaxels inre gummibälg 'spruckit' enligt besiktningen.. och vi fick rådet av verkstan att byta hela axeln, dels för att det kostar en hel del att bara byta gummibälgen och dels för att V50 tydligen haft problem med just drivaxlar och dels så vet vi inte hur mycke skräp och vatten som hunnit komma in i knuten (sprickan är tyvärr inte i 'lilländan')..
Bilen är vår fina V50 D5 MY07 Summum, som rullat drygt 12.000mil.. och som vi avser ha kvar i flera år till
Är drivaxel från vparts för ca 2.000kr ett bra (tryggt) köp eller är 'SKF' för ca 3.600kr vägen att gå om man inte vill köpa volvo original utbytes för drygt 9.000kr (exkl arbete!)..?
(gummibälgarnas kvalitet är lika viktig som resten av delarna gissar jag..)
I vårt fall har höger drivaxels inre gummibälg 'spruckit' enligt besiktningen.. och vi fick rådet av verkstan att byta hela axeln, dels för att det kostar en hel del att bara byta gummibälgen och dels för att V50 tydligen haft problem med just drivaxlar och dels så vet vi inte hur mycke skräp och vatten som hunnit komma in i knuten (sprickan är tyvärr inte i 'lilländan')..
Bilen är vår fina V50 D5 MY07 Summum, som rullat drygt 12.000mil.. och som vi avser ha kvar i flera år till
V50 1.8F MY08 Summum