Sida 1 av 1
Hur kan detta vara möjligt, 4250 Ampere
Postat: sön 13 nov 2022, 19:51
av VolvoB20
Är detta verkilgen möjligt, Hur kan tex kokodilklämmorna klara över 4000A, Om nu batterierna i den verkligen klarar av att pumpa ut det , vilket låter fantasiskt
https://www.amazon.se/NOCO-GBX155-Litiu ... 20&sr=8-15
Re: Hur kan detta vara möjligt, 4250 Ampere
Postat: sön 13 nov 2022, 19:54
av Derank
är du igång igen nu med dom där, köp en och mät, så får du svaret. Vi kör dom på jobbet och de startar tamefan allt, om de sedan matar på 4000A har jag ingen aning om.
Re: Hur kan detta vara möjligt, 4250 Ampere
Postat: sön 13 nov 2022, 20:02
av Derank
Antar att det är peak och det uppstår när du använder boost läget, då skickar den höga strömmar i korta impulser, ja det visste du nog redan
Re: Hur kan detta vara möjligt, 4250 Ampere
Postat: sön 13 nov 2022, 20:27
av VolvoB20
Derank skrev: ↑sön 13 nov 2022, 19:54
är du igång igen nu med dom där, köp en och mät, så får du svaret. Vi kör dom på jobbet och de startar tamefan allt, om de sedan matar på 4000A har jag ingen aning om.
Jag ör sugen på att handla men vill veta om de fungerer. Om du söger att det funkar så bra lutar det mot affär
Re: Hur kan detta vara möjligt, 4250 Ampere
Postat: sön 13 nov 2022, 22:43
av 20FJan
Klart att den funkar, sen är den maxströmmen under väldigt kort tid. Kablar och klämmor blir ordentligt varma om du pressar länge.
Jag har en helt annan modell som ska ge 300A den fick igång en död V60 pga upprepade körningar av dieselvärmaren. 10-15 minus var det, kändes som gränsfall då den gick runt ganska sakta. En gammal 2.0l bensinare som var heldöd gick runt perfekt.