Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av trasker
#1508036
På nyinköpta XC70 sitter tidsenliga Big Knick. 3 är dom till antalet. I fint skick. Med nya lampor. Stabilt monterade på en båge.

Jag var ut en kort sväng och åkte och blev nyförälskad! Xenon och LED i all ära. Visst vräker de ut sig ljus och de senaste generationerna börjar ha en trevlig färgtemperatur. Men inte som en hederlig halogenlampa!

Nu vill jag bara ut och mörkerköra. Börjar fundera på om det är värt att lägga lika mycket på några Fyrlyt som bilen är värd?

Hade först tänkt köpa 3 runda LED och en LED-ramp till XCn men jag tror jag skippar det och tar en walk down memory lane och åker omkring med Big Knick i vinter. Ska bli riktigt mysigt.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1508448
Det bästa ljus jag haft är 2 st Hella 192 som satt på en Amazon -66 jag köpte för 200 kr (utan motor och växellåda) :-o skulle använda bromsarna till min Volvo PV jag höll på att renovera. Det var bara bromsarna jag behövde. När PV-n reg besiktigades (över 100 hk) måste du ha skivbroms fram. Dom fjärrljusen hamnade också på PVn, där var ett riktigt bra ljus i dessa lampor (100W lampor) men jag vet ju inte hur detta "står sig" mot dagens LED-lampor. Frugans nya Subaru XV har LED-ljus original och där är riktigt bra halvljus, faktiskt det bästa jag sett, men helljuset kunde kvitta.... :P obetydligt bättre än halvljuset......

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]