Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikkiz
#1511111
Okej.

Fick priser på belägg och skivor vilka va nästan 5000kr, tror inte de byter dessa för 2000kr, men kan ha fel..
Kanske blandar ihop det.
av nouton
#1511215
mikkiz skrev:mdan och ville ha pris på bromsskivor och artikelnummer på dessa.
Priset fick jag gladeligen (dyrt) men art nr vägrar de ge ut.
Är det så här hos alla v
hos volvo får du till och med kolla på deras dator där deras guide är och du får artikelnummer om du vill ha,
volvo till och med ge artikelnummer och säger att tycker dom att det är för dyrt kolla på bildelsbasen hemsida med det artikelnummer ist och köp.
Användarvisningsbild
av mikkiz
#1511307
Inte på Bilia som e min volvoåterförsäljare.. har frågat 2ggr
Vägrar ge ut art nr….men fick art nr till slut när jag hörde av mig till volvo cars customer care.

På M bilar till min bmw är det inga problem med art nr. Skriver alltid ut det utan att jag ens behöver fråga.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1511361
nouton skrev:hos volvo får du till och med kolla på deras dator där deras guide är och du får artikelnummer om du vill ha,
volvo till och med ge artikelnummer och säger att tycker dom att det är för dyrt kolla på bildelsbasen hemsida med det artikelnummer ist och köp.
Det där beror alldeles på vart man bor. "Mitt" volvo ger alltid ut nummer osv om jag vill ha, men ett annat volvo i en annan riktning är inte alls lika serviceinriktade och svarar så lite dom bara kan...
I mitt fall känns det som lite bil-diskrimitering, i brist på bättre ord... "mitt" volvo tycker det är kul att man håller gamla bilar i liv, medans det andra volvo ger intrycket att det borde vara förbjudet att ens visa sig på deras parkering med sånt gammalt skit :P

Det är ju knappast något som är exklusivt för volvo, sånt ser man ju överallt.

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]