Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Injo
#1501615
Jag köpte min XC60 i oktober förra året av Bilia. 2022 års modell.
Trots påstötningar har jag inte fått hela produkten ännu.
Det saknas den funktion som gör att man kan öppna bagageluckan
med hjälp av att "sweepa" med foten undertill.

Som sagt, stött på säljare flera gånger. Skyller på Volvo, halvledare och annat.

Är det någon som vet hur man kan gå vidare med ett dylikt ärende?
Kompensation? Annat? Vem kan/skall man kontakta?
Användarvisningsbild
av bem
#1501627
Vad står det i avtalet du skrev på när du köpte bilen hos din Volvoåterförsäljare?
Om det inte står nåt där eller annars överenskommits (skriftligt) att nåt skulle saknas på din bil vid leverans får du väl gå på din säljares chef och höra dig för. Alltså vandra klart i företagets hierarki. Har du torrt på fötterna att bilen skall levereras med det som står i köpeavtalet är det väl säljande företag som skall fixa så bilen blir så som du köpt den. De får väl plocka av en annan bil då, inte ditt huvudbry. Det är ju säljaren som satt sig själv i klistret i så fall, som jag ser det, om det inte framgår tydligt att du inte skulle få med allt i din bil vid leverans. I värsta fall kanske det finns del på skroten från nån krockad ny bil (behöver ju inte bli problem om delen är hel). Man kan ju tänka sig din säljare får fixa delen på skroten och senare byta till sprillans ny del när det finns nya delar i lager på det som fattas i din bil.
Det är käckt ha bakluckeöppning med foten, jag har det på min V90 T6 Recharge MY22. Använder det snudd dagligen. Kanske lite svårt vara utan det nu när man vant sig.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]