Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1498708
Har nu varit och besiktigat Peugeoten, "blank lapp" blev det. Dock hade han problem med ljusinställningen, halvljuset var mer än en cm för låg och justeringen räcke dåligt till. Han gissade på en fel insatt lampa, men blev nästan nöjd till slut. Ska ut och kolla på det nu. Krockkuddelampan fortfarande släkt :-D :-D ... Hittade inget fel under förarstolen i alla fall.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1498796
lennarte skrev:Han gissade på en fel insatt lampa, men blev nästan nöjd till slut. Ska ut och kolla på det nu.
Lampan var rätt isatt och såg bra ut, bytte den ändå (Biltema "standard"). Ljuset står på samma höjd som han ställde in. Senare på eftermiddaden kom hon och älsta barnbarnet (han ska överta Peugeoten, uppkörning i juni) och bytte bil. Nu står här en Hyundai I40 -12 som ska byta till sommardäck, och lite översyn. Detta är den sista bilen denna säsong...... sedan är det full fokus på att få båten i sjön :-D :-D
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1498798
Jag har fått ombesiktning på grund av deras lampor förr, så det kan mycket väl vara lampan trots att den är rätt monterad :oops:
Användarvisningsbild
av lennarte
#1498852
Jag bytte båda för något år sedan. Den andra var mycket bättre ljudbild på, och det verkade (kollade mot garageport) som det blev bättre "bild" på denna sida också. Ska i sommar slipa och polera strålkastarglasen på den, dom såg för j--ga ut. "körde över dom" med polermaskinen innan jag körde dit, blev bättre men inte bra.... :x
Användarvisningsbild
av lennarte
#1517736
Har i kväll varit och "krängt på" och balanserat däcken jag köpte på www.dackonlin.se. Det gick smidigt trots det är över ett år sedan jag gjorde det sist och han köpt nya maskiner sedan jag var där2. Har ju en kompis som har bilverkstad som jag lånar bl.a däckmaskiner ibland. Peugoten kommer i morgon och dom tar Hyundain med sig hem. Det blir bara översyn av bromsar, gjorde årlig service i våras och den körs inte så mycket, än. Äldsta barnbarnet ska ha den när han får körkort, "körde" på uppkörningen för en månad sedan och fått ny tid, 19 december..... :sick: i alla fall i år :mad: :devil: något är felmed det statliga Sverige......
Användarvisningsbild
av lennarte
#1518236
Då är denna bil också färdig för vintern. Det blev då nya däck (dubbade) och nya strålkastarlampor. Biltemas Premium 149 kr/par. Dom ser inte ut som förr "glastuben" är mycket större än tidigare. Fick även byta bromsklossar fram och hade av trummorna bak (finns faktiskt bilar med trumbroms) :-D :-D och smorde upp handbroms armarna. Såg väldigt bra ut (aldrig rört sedan ny), bilen har rullat c:a 10300 mil. Har även motionerat min gamla (mycket gamla) tryckluftdrivna polermaskin (Ingersoll Rand) . Har polerat strålkastarglasen, dom blev mycket bättre men får "ta" en omgång till senare.

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]