Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1497827
Skruvarna direkt från Volvo kostar vad de kostar eftersom folk betalar priset. Naturligtvis är det möjligt att hitta likadana (eller nästan likadana...) väldigt mycket billigare.

https://www.sifvert-skruv.se/ kan vara ett bra ställe att börja leta på.

Jag har själv köpt skruv från Volvo vid tillfälle. De brukar ha grejorna i lager, och de passar. Det gör att jag betalar vad de kostar, eftersom det är snabbast och enklast att handla på Volvo.
#1497906
Köpte hjulskruvar till dotterns Peugot 107. Hon köpte 4 aluminiumfälgar med bra däck (800 kr för alla 4), men dom krävde cylindriska skruvar. Just 107-an har inte samma gängor som andra modeller av Peugeot så det blev lite letande, men www.skruvat.se hade för 69 kr st, (1104 kr) Jämför man med skruvar till bromsoken är ju hjulbultarna billiga. Dessutom har dom sänkt priset efter jag köpt dom :-( :P :mad:
febi26590_0.jpg
febi26590_0.jpg (16.56 KiB) Visad 1353 gånger
#1497944
Ska tillägga att det finns dessa hjulskruvar på typ AliExpress ock liknande sidor till alla andra Peugeot modeller för c:a 17 kr. Dessa ser likadana ut men har gänga M12x1,25. Peugeot 107, Citroen C1 och Toyota Aygo är samma bil, tillverkas i samma fabrik i Tjeckien. Dessa har samma chassie, motorer och liknande och skiljer bara på utrustning, klädsel och liknande. Alla dessa har hjulskruvar med gänga M12x1,5.
#1497947
lennarte skrev: tis 03 maj 2022, 07:29 Ska tillägga att det finns dessa hjulskruvar på typ AliExpress ock liknande sidor till alla andra Peugeot modeller för c:a 17 kr. Dessa ser likadana ut men har gänga M12x1,25. Peugeot 107, Citroen C1 och Toyota Aygo är samma bil, tillverkas i samma fabrik i Tjeckien. Dessa har samma chassie, motorer och liknande och skiljer bara på utrustning, klädsel och liknande. Alla dessa har hjulskruvar med gänga M12x1,5.
Funkar inte biltemas variant för 22kr/st?

https://www.biltema.se/bil---mc/styling ... 2000047985

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]