Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1496150
Fick p-bot i torsdags.
Enligt Securitas har jag parkerat på handikappsparkering.

Parkeringen till vänster på bild.

Vad jag fått fram ska en handikappsparkering mäta 3,6m i bredd minst. Rutan på bilden är ca 2m.

Ska ringa dom på tisdag och fråga hur dom tänkte där.
Resized_IMG_77361.jpg
Resized_IMG_77361.jpg (157.46 KiB) Visad 6486 gånger
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1496154
Har för mig att vi körde 2.5 x 5.0 när jag var med och målade linjer, så den är liten även för en normal ruta i så fall.

Men skulle tro att det är en omgjord, och man varit för slappa för att ta bort mittenlinjen :/
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1496155
Får tänka på att inte börja snacket med taggarna ut så ska det nog lösa sig. 1300kr jobbar jag gärna lite för.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Jallemet
#1496162
Hm, står skylten mitt emellan sådär har jag för mig att jag sett en tilläggsskylt "2 platser" annars brukar skylten stå mitt för rutan.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1496169
Ja, lite kryptiskt och om det är båda ska det framgå av tilläggsskylt. Är jag bara vänligt inställd ska jag nog klara det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Okalettos
#1496193
Om båda platserna är lika breda och skylten är placerad mittemellan (i linje med linjen) så hade jag undvikit att ställa mig, på någon av dem :party:
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1496195
Den högra är 2,50m
Den vänstra och övriga 2,20m

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Okalettos
#1496197
GLIZ skrev: lör 16 apr 2022, 21:09 Den högra är 2,50m
Den vänstra och övriga 2,20m
Aha, ja det skadar ju inte att försöka häva boten då 👍..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1496223
Hm, mjo det finns nog chans att du kan överklaga det där... Det ser lite märkligt ut. Personligen skulle jag dock antagit att båda platserna var H-kapp, eftersom skylten sitter precis i mitten av dom 2. Normalt sett, om det bara är en ruta som är h-kapp, sitter skylten i mitten av rutan.
Visserligen ska det stå "2 platser" på en liten skylt nedanför h-kapp skylten, om det är 2 platser(på många platser har jag t om sett att det står "1 plats" på en skylt nedanför)... Men... När skylten sitter så där är det ju omöjligt att med rimliga medel veta vilken ficka skylten avser. Att ha med sig ett måttband och mäta fickorna kan inte anses rimligt på något plan.

Här är ett exempel på hur det brukar se ut;
Bild
.

Och så här kan det se ut med 1 plats;
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]