Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1518219
Talat med tingsrätten i dag angående förlikning. Jag sa att jag endast accepterar 0kr då p-platsen som är 2,30m bred inte kan klassas som handikappsparkering.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1518632
Irritationen över 2,3m parkering när normen är 3,6m och 1400kr i kontrollavgift när det hade varit hälften, ca om dom lagt en p-böter plus att p-lappen inte satt med vindrutetorkaren utan låg i mellanrummet mellan ruta och motorhuv. Det kan motivera vem som helst.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1518867
Nu är den muntliga förberedelsen överstökad. I januari är allt klart efter lite ytterligare malande i det juridiska träsket. Accepterade inget annat än 0kr och begärde en ersättning om 625kr för resan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1519530
Hiaaaajuoooo!

Deras jurist gnällde över att jag kunde gjort det via länk. I hans huvud hade dom nog redan förlorat.

Vore gött att få 100% uppbackning från rätten också när deras beslut kommer.

Hehehehe.

Man ska inte ge sig om man vet att man har rätt.

Det blir max dubbelt upp ca för mig om jag mot all förmodan förlorar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1520208
GLIZ skrev:Hiaaaajuoooo!

Deras jurist gnällde över att jag kunde gjort det via länk. I hans huvud hade dom nog redan förlorat.

Vore gött att få 100% uppbackning från rätten också när deras beslut kommer.

Hehehehe.

Man ska inte ge sig om man vet att man har rätt.

Det blir max dubbelt upp ca för mig om jag mot all förmodan förlorar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Vet i januari troligast hur rätten bedömer det hela. Men när en jurist ser tom ut i blicken och grämer sig över en utgift som dom åker på endast om dom förlorar målet så är läget bra anser jag.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1520373
Lucif3r skrev:Vilka är det som insisterat på att driva det till rätten?`Är det securitas eller staten?
HOJAB är det som dragit det till rätten.
Har försökt få dom att gå med på att makulera fordran men dom gick inte med på det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]