Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av valln
#1549202
GLIZ skrev: mån 31 jul 2023, 21:08 Det ska ju inte bero på om man anlitar jurist eller inte.

Alla är lika inför lagen.

EllerBild

Och det är ju inte rätten som ska orka.
Dom gör bedömningen och dömer.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jag gillar stenhårt att du processade. När du körde utan juridiskt biträde var jag i princip helt övertygad om att du skulle förlora, även om du har haft rätt.
Ju högre upp i rätten du kommer, desto mera jurister blir det.
Vem biter den hand som föder en.. .!
av Lövet
#1549205
valln skrev:
GLIZ skrev: mån 31 jul 2023, 21:08 Det ska ju inte bero på om man anlitar jurist eller inte.

Alla är lika inför lagen.

Eller️

Och det är ju inte rätten som ska orka.
Dom gör bedömningen och dömer.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jag gillar stenhårt att du processade. När du körde utan juridiskt biträde var jag i princip helt övertygad om att du skulle förlora, även om du har haft rätt.
Ju högre upp i rätten du kommer, desto mera jurister blir det.
Vem biter den hand som föder en.. .!
Ja eller är det så enkelt att 3.60 ”regeln” inte är en regel.
Användarvisningsbild
av sewen
#1549207
Cotag skrev:För mig är det solklart att båda P-platserna är markerade som handikapp-P, skylten står ju i mitten mellan platserna.
an
Men den högre rutan är ju större (även om också den är för lite för att uppfylla kraven för handikappparkering). Är ju lite konstigt att man har två handikappplatser bredvid varandra men som inte är likvärdiga.
Man har även "erkänt" att platsen är felmärkt då mittenstrecket numera är borttaget och det endast är 1 stor handikapplats.
Senast redigerad av 1 sewen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1549209
sewen skrev:
Cotag skrev:För mig är det solklart att båda P-platserna är markerade som handikapp-P, skylten står ju i mitten mellan platserna.
an
Men den högre rutan är ju större (även om också den är för lite för att uppfylla kraven för handikappparkering). Är ju lite konstigt att man har två handikappplatser bredvid varandra men som inte är likvärdiga.
Kan väl helt kvitta vad det är för storlek på parkeringsplatserna.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1549270
Hällebergsgatan 2-72 i Ytterby längst upp raden mot skogen. (Kungälv)

Dom andra p-platserna åt vänster va i samma storlek som andra platsen från höger räknat och den längst till höger va något större. Detta är en anledning till att jag parkerade på den p-plats jag parkerade på. Visuellt såg det in ut som en handikapparkering. För att den va i samma bredd som övriga P-platser åt vänster.

Jag hade inte heller patkerat på den platsen om det visuella intrycket inte lurat mig. Parkeringsområdet va i stort sett tomt när jag ställde bilen där.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1549272
Cotag skrev:
sewen skrev:
Cotag skrev:För mig är det solklart att båda P-platserna är markerade som handikapp-P, skylten står ju i mitten mellan platserna.
an
Men den högre rutan är ju större (även om också den är för lite för att uppfylla kraven för handikappparkering). Är ju lite konstigt att man har två handikappplatser bredvid varandra men som inte är likvärdiga.
Kan väl helt kvitta vad det är för storlek på parkeringsplatserna.
Säg det till en person som sitter i rullstol och inte kommer emellan sin bil och bilen bredvid.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Cotag
#1549276
Givetvis ska parkeringsplatser följa rätta standarder.
Det jag menar är att det kan kvitta i den här tråden som handlar om det är rätt med böter eller inte när du ställt dig på klart utmärkt handikapparkering.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14
Leasing bildäck

https://www.gp.se/livsstil/varldens-gang/var-gener[…]

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]