Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av CHSC
#1494190
Har beställt en ny bil och tänkte jag skulle sälja min gamla. Bilen är en XC60 MY14 17000 mil Summon.
Funderar var man lättast kan sälja bilen och ändå få ut hyfsat utan för mycket jobb.
Har varit inne på Kvdbil och där är den värderad till 150,000 +- 16,000.
Finns det någon annan aktör eller ska man försöka sälja den själv på Blocket.

En annan sak som jag tänkt på är att jag polestar uppgradera den för några år sedan men har aldrig registrerat det.
Kan det vara lönt att regbesiktiga den för 800 kr för att få ut mer?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1494196
Brukar lägga mig lite under de andra på Blocket och ha allt som det ska. Fotat servicebok mm samt en utförlig beskrivning och det har sällan gått mer än 24-48 timmar innan den blivit såld. Vissa här kommer säkert tycka det är bökigt och att ibland måste man träffa kleti o pleti, men det har än så länge inte hänt mig och tar hellre de pengarna själv.

Du får nog inte tillbaka de 800kr för att registrera men för mina värderingar hade jag gjort det.

Totalt med alt vet i tusan om man sparar så många timmar på att sälja via kvd, jag hade kört blocket eller bytt in istället för mellanmjölken de erbjuder.
av CHSC
#1494323
Japp ska boka en regbesiktning, får väl kolla priser på blocket och se om det är värt arbetet.
av VolvoJull3
#1496246
Jag har sålt mina bilar privat, senaste bytena. Fått cirka 20-25 tusen mer än vad bilfirmorna erbjudit. Jag har sett till att ha hyffsade däck sommar som vinter, samt ny servad. Det lockar för den som är köpare, samt att jag brukar lägga mig några tusen under billigaste med samma miltal, i närområdet.
Senaste bilen såldes efter 24h. Men otroligt mycket skambud kommer från bilfirmor som letar bilar på blocket. Tror jag fick 5 skambud och 2 bra bud varav det en ena budet köpte bilen efter 24h.

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]