Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
#1483199
Halloj!

Hamnar ständigt i problem vid lackering och spraymålning. Det tar plats, det blir skitigt, det luktar mycket. Just lukten är väll det jobbigaste att det ska påverka andra. Så hur gör ni som inte har rum för lackering? Känner någon till en lokal man kan hyra in sig på allt låna i Sthlm omnejd för att få lite arbetsro och inte hus i helvete varje gång det ska lackas 😉

Bild
Tack!
D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1483219
Har förvisso bara lackat om ett r-design fjäderbenstag, gjorde det i förrådet kl 22:00, samma tid dagen efter med klarlack :) Men ja, ett j-a meck men det blev ju endast en kostnad för materialet. Hängde in det i en tom garderob som stod där då

Hör med de som säljer lacken, de har säkert några ställen att tipsa om hoppas jag
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1483265
@DOdell, Har du eller nån polare nån sommarstuga eller något sånt med el kan det gå att lösa sommartid?.
Känner igen problematiken här.
av SubMarine
#1483348
Har man ett garage eller lite större lokal kan man ju smälla upp ett partytält/24MX-tält och köra i för att begränsa färgdammet. Går ju även utomhus vid rätt väderlek men jag skulle nog inte göra det i en Brf direkt...
Användarvisningsbild
av DOdell
#1483381
SubMarine skrev: ons 12 jan 2022, 18:11 Har man ett garage eller lite större lokal kan man ju smälla upp ett partytält/24MX-tält och köra i för att begränsa färgdammet. Går ju även utomhus vid rätt väderlek men jag skulle nog inte göra det i en Brf direkt...
Partytält låter som en bra idé! Miniparty 👌

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]