Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Okalettos
#1474967
Nån med erfarenheter av halvljus på V50 bi-xenon vs V70 fas-II (med och utan xenon).?
Min fråga är om halvljuset är bättre på V70 fas-II ?
(V50 bi-xenon är ok, bortsett från att vänster halvljus ju är "lite" trafikfarligt, på det sättet att det blir som en vägg där ljuset slutar på vägen, och dessutom inte särskilt lång räckvidd inom det lagliga spannet)
av Rådlös
#1474976
Jag har ingen erfarenhet av dina frågor, men vet att det finns ljusmätareappar som man kan ladda ner till sin mobiltelefon. Då får man direkta siffror. Kolla på Google Play.
I sammanhanget, det finns dB-mätare också att ladda ner om man behöver en sådan.
Och tänk på när man skall göra sådana här mätningar och jämföra, då skall mätförhållandena vara så lika som möjligt.
av Okalettos
#1474977
Hej Rådlös,
Syftar du möjligen på ljusmängd när skriver om ljusmätarappar..? I så fall, det är inte ljusmängden (lumen) som är dålig på V50 bi-xenon halvljus, utan "väggen"/hög kontrast mellan ljuset och mörkret (som våra ögon ogillar i sådana här sammanhang)..

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]