Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1474353
VolvoB20 skrev: tis 16 nov 2021, 08:49 Om du har problem med dina låsbara hjulmuttrar. Snacka med tjuvarna, de plockar bort dem på under 30 sekunder :-D :-o :party:
Gör de nästan ingen nytta kanske? Vill tjuvarna ha fälgarna tar de dem ändå oavsett låsbult eller ej?
"Ligor" gissar jag har lämpliga nycklar så de kan ta lös låsbara bultar ändå?
/Bo
av Malmstroem
#1474355
Jag har valt att inte använda låsbultar. Av det jag sett har de skapat mer problem än vad de löst.

Vi har också hundar som talar om ifall någon skulle komma nära bilarna på uppfarten. Det oavsett om larmet går eller inte. :-D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1474385
bem skrev: Vill tjuvarna ha fälgarna tar de dem ändå oavsett låsbult eller ej?
Visst är det så. Och skulle dom mot förmodan inte få loss fälgarna så gör dom nästan garanterat någon skada på bilen, typ slår in en ruta eller sparkar av en backspegel. Bara för att, liksom... :bored:
Nä, själv anser jag att det är bättre att inte hålla på med t ex låsbultar, det ökar bara risken för ytterligare skadegörelse.. Tråkigt nog...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1475783
Länken funkar fint för mig. Men för att beskriva vad det är så är det en mackapär man sätter över centrum på fälgarna, som täcker bultarna. Denna mackapär låses sedan med en nyckel.

Min tanke går genast till hur bra det låset skulle fungera efter en svensk vinter....

bild:
Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1475820
3750kr var lite att ta i dock, tycker jag :-/ Men ja, fungerar säkert lite bättre
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1475823
Den fungerar inte via tapatalk t.ex. av någon anledning, det läggs till lite extra text i URL:en.

Nackdelen med den lösningen är ju att det låser urvalet av fälgar också :oops: Men det är samtidigt troligen säkrare än vanliga hjulbultar (beroende på hur låset i sig är).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1475881
Micce1980 skrev: tor 25 nov 2021, 21:44 3750kr var lite att ta i dock, tycker jag :-/ Men ja, fungerar säkert lite bättre
Borrar inte tjuvarna ur låscylindern på 10 sekunder ?

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]