Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1473932
Provstartade värmaren med sms i september, gick bra. Nu går den bara att starta manuellt, inte med våra telefoner. Har pratat med volvo on call via takknappen. Fick då veta att jag var långt ifrån ensam, eftersom Volvos server är för liten, vill nu höra andras upplevelser. Kan ni starta era värmare med telefonen?
Är sedan 11 år van vid lite strul på hösten, men detta har pågått i över en månad. Jag har en enkel mobtelefon och min hustru en fickdator.
Rickard
Senast redigerad av 1 högbo, redigerad totalt 0 gånger.
#1474000
Prova igen om det går starta värmaren med SMS. Jag använde Volvos ”Heater Start” förr som skickar SMS till bilen för start av värmaren men den funkar inte med min nya V90.
Det var strul med Volvos tjänst för Volvo Cars appen igår. Nu funkar appen igen, kanske funkar med SMS också nu?
/Bo
#1474791
Kan nu svara själv på min fråga. Skickade ovanstående även till Volvo On Call och fick idag ett mail från dem med meddelandet att eftersom din gamla kod inte fungerar får du här en ny. Och sim sala bim så hoppade värmaren igång, en information som inte kundtjänst kunde berätta för mej trots flera samtal.
//Rickard
#1474795
högbo skrev: fre 19 nov 2021, 09:27 Kan nu svara själv på min fråga. Skickade ovanstående även till Volvo On Call och fick idag ett mail från dem med meddelandet att eftersom din gamla kod inte fungerar får du här en ny. Och sim sala bim så hoppade värmaren igång, en information som inte kundtjänst kunde berätta för mej trots flera samtal.
//Rickard
Menar du koden till Volvo On Call, att du fick en ny kod till den?

/Bo

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]