Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1473144
XC60 är ett mycket bra val, jag håller med. Tack så mycket för rådet du skrev. Det är faktiskt inte så lätt att välja en bil för att köra på landsvägar och måste förstås. Generellt sett, när jag köper reservdelar till en bil använder jag alltid tjänsterna på sajten https://promocodius.com/se/ där jag hittar information om de rabatter som en viss butik ger. På så sätt lyckas jag spara lite pengar och köpa delar av mycket hög kvalitet.
Senast redigerad av 1 UrijahGonzalez, redigerad totalt 0 gånger.
av Falconblå
#1475548
Uppdaterar tråden, jag har sålt pickupen nu och köpt en billigare jaktbil för 100.00 som får agera pendlingsbil fram tills jag hittar en lämpligare bil

Vill tacka för alla svar.

Nu kan jag slopa 4x4 som krav på nya bilen då jag har en bil med 4x4 som jag kan ha på jakten och när båten ska ner i sjön

Jag är nog egentligen mest intresserad av en V70 D3/D2 med manuell låda alternativt en Toyota Avensis Diesel
Användarvisningsbild
av bem
#1475561
Falconblå,
Ville bara säga jag var väldigt nöjd med min V70 II D3 MY14 jag hade till nyligen då jag bytte till V90 T6 Recharge 2022.
Kopplingen slet jag ut, kanske för jag drog båttrailer på sommaren, så jag bytte koppling i våras. Kanske självförvållat, svårt veta. Även om den bara hade 136 hk min V70 D3 MY14 så var den rätt stark tack vara att det var en diesel och så hade den 5 cylindrig motor, inte VEA 4-cyl. Tror inte den hann stå i hallen värst länge hos bilhandlaren förrän den var såld. Det finns nog hur många som helst nästan att välja på bland V70 II D3. Jag provkörde en V70 D2 men jag tyckte den var lite för slö för min smak. Jag hade manuell växellåda i min V70 D3 MY14.
/Bo

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]