Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1469269
Frågade adcenter idag, men de visste inte om det var dämpning.. Så jag har mejlat tillverkaren och frågat, får se vad/om de svarar..
Adcenter menade dock att deras ska bete sig precis som original.. Och då får man väl anta att de köper tillbaka dem begagnade om det skulle visa sig annorlunda..
#1469340
Jag köpte mina av märket "dom här var billiga, det kör vi på!". Fungerar perfekt en sisådär 7år senare :-)
Det brukar inte finnas mer än ett tryck av dämpare till bakluckor på kombibilar. Sedaner däremot har oftast minst 2, 1 för "ingen vinge" och 1 för "med vinge", iom att vingen direkt påverkar vikten av luckan vid öppning - till skillnad mot på kombi där en vinge inte gör ett skit för tyngdpunkten.
#1469405
Aha, det borde jag egentligen begripit :-)..
Dumt att det inte är lagkrav på att kopiors "brist på originalfinesser" ska vara specade :/
Hade en 855 för några år sedan och bytte de integrerade korta tjocka gasfjädrarna som var trötta, till Biltemas.. Glad i hågen att ha sparat en hyfsad slant men svettig efter det lite bökiga bytet var det dags att njuta av att det var fixat.. Luckan fullkomligt lyfte bakvagnen när fjädrarna bottnade :-/
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]