- tis 16 nov 2021, 18:40
#1474416
Riktigt då den redan sannolikt är klubbad- Den 50 öriga kostnadsaviseringen kommer istället då att ätas upp av de aviserade höjda infrastrukturskatterna. Högern räknar kallt med det. Och som jag påpekat tidigare skall om högern nu tänker på miljön lägga den reduktionsskatten på utveckling av miljövänligare alternativ som tex subventionspaket till allmännyttans hyresgäster.
Camel skrev: ↑tis 16 nov 2021, 17:36.EPSON skrev:Jag tror inte en eventuell skattesänkning med 50 öre ens kompenserar den sannolika kommande prishöjningen vid årskiftet pga reduktionsplikten. Från januari 2022 höjs reduktionsplikten till 7,8 procent för bensin och 30,5 procent för diesel. Sedan fortsätter det med årliga stegvisa höjningar till 2030, då reduktionsplikten för bensin ska vara 28 procent och för diesel 66 procent. När reduktionsplikten infördes i augusti i år så höjdes t.ex. dieseln med ca 80 öre. Det blir sannolikt samma storleksordning på höjning bara pga reduktionsplikten redan efter nyår.Lucif3r skrev: ↑tis 16 nov 2021, 15:08 Mja, 50 öre var väl inget att bli upphettsad över, men det är alltid nått iaf... Blir ju ändå typ 35kr för full tank. Är man lite ekonomisk och ingen storfamilj så är det ju ändå ett dagsmålNej det är möjligt- det intressanta är hur andra infrastrukturskatter kommer att höjas enl deras beräknade skattesänkning.
Riktigt då den redan sannolikt är klubbad- Den 50 öriga kostnadsaviseringen kommer istället då att ätas upp av de aviserade höjda infrastrukturskatterna. Högern räknar kallt med det. Och som jag påpekat tidigare skall om högern nu tänker på miljön lägga den reduktionsskatten på utveckling av miljövänligare alternativ som tex subventionspaket till allmännyttans hyresgäster.