Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Bannad
#1467464
Har ni fått problem med parkeringssensorer som ljuder hela tiden (utan några hinder bakom eller framför) eller kameror som inte fungerar riktigt.
Prova WD 40.
Hade problem med backkameran- Ett stort rött kryss över och visade naturligtvis ingenting.
.
Köpte WD40- smörjde upp- efter ca 1 timma- Fungerade den perfekt igen.
.
Kan vara ett alternativ att prova innan man lägger massa pengar på felsökningar och eventuella byten av kameror.
- Mekonomen just nu 69kr.
.
Lycka till.
av Bannad
#1467486
malajo skrev: tis 05 okt 2021, 15:27 Smörjde upp sensorerna menar du eller?

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk
.
Det jag hade problem med var att kameran bak inte alls fungerade- så jag sprutade i WD40 bara- och lät det vänta ca 1 tim- sedan funkade den- men det går naturligtvis på P-senorerna också utan att lossa på ngt alls.
#1467604
Wd40 är ett bra smörjmedel , på rätt ställe... Det är dock också bra på att lösa upp och få gummipackningar att svälla. Kamera o backsensorer har packningar runt lins och i kontaktstycke, spruta aldrig nån olja på dessa om ni inte vill ha problem!
#1468204
Lucif3r skrev: ons 06 okt 2021, 13:50 WD40 hör hemma så långt ifrån elektronik det bara går.
Finns dock WD40 Contact cleaner för elektronik.
Det kanske funkar bättre, om det inte skadar gummipackningarna i det här fallet.
/Bo

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]