- tis 05 okt 2021, 13:17
#1467437
Förmånsreglerna och bilskatten har som bekant ändrats ett flertal gångar de senaste åren och allt har blivit dyrare. Efter den senaste förändringen har jag dock haft svårt att utröna huruvida det faktiskt fortfarande är lönsamt att ta ut en förmånsbil idag (oktober 2021 och framåt) som förmånsbil eller att det är mer prisvärt att köpa den privat?
Jag är intresserad om det även skiljer numera mellan olika drivlinor; ren el, hybrid eller en klassisk "B5" (T5) el motsv?
Tidigare har jag alltid köpt nyare begagnat men kommer sannolikt att byta jobb där en förmånsbil ingår (samma för alla chefer i organisationen) men jag tvekar om det numera blir lika dyrt som att köpa en egen ny bil privat. All hjälp uppskattas, det är väldigt motstridiga signaler just nu
Jag är intresserad om det även skiljer numera mellan olika drivlinor; ren el, hybrid eller en klassisk "B5" (T5) el motsv?
Tidigare har jag alltid köpt nyare begagnat men kommer sannolikt att byta jobb där en förmånsbil ingår (samma för alla chefer i organisationen) men jag tvekar om det numera blir lika dyrt som att köpa en egen ny bil privat. All hjälp uppskattas, det är väldigt motstridiga signaler just nu