Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1472886
GLIZ skrev:VOLVO är det bilmärke morfar körde & farsan... dessutom är morfar skapare av vissa linjer på t.ex amazonen. Tidiga årsmodeller är släta i plåten bakom bakdäcket. Som jag förstått det är han far till "vågorna" på senare årsmodeller. Farfar lackade tankar på pv 444 & 544 men hade inte körkort. Annars hade han säkert kört VOLVO han också.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Min styvfarsas kusin designade nått så läskigt som SAAB 99, 900 och säkert fler.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Bannad
#1472927
perin skrev:
GLIZ skrev:Min styvfarsas kusin designade nått så läskigt som SAAB 99, 900 och säkert fler.
Jag mötte Lassie! :-)
.
:-) :-) :-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1472963
perin skrev:
GLIZ skrev:Min styvfarsas kusin designade nått så läskigt som SAAB 99, 900 och säkert fler.
Jag mötte Lassie! :-)
Tro på det eller inte men saga är det inte.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av perin
#1473029
GLIZ skrev:
perin skrev:
GLIZ skrev:Min styvfarsas kusin designade nått så läskigt som SAAB 99, 900 och säkert fler.
Jag mötte Lassie! :-)
Tro på det eller inte men saga är det inte.
Det betvivlar jag inte, men du känner kanske inte till ”Jag mötte Lassie”? ;-)
av Bannad
#1473039
Nytvättad.
Blev bra :-)
.
Bilagor
IMG_6200_20211102_173948 (2).jpg
IMG_6200_20211102_173948 (2).jpg (105.67 KiB) Visad 261 gånger
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1473043
perin skrev:
GLIZ skrev:
perin skrev:
Jag mötte Lassie! :-)
Tro på det eller inte men saga är det inte.
Det betvivlar jag inte, men du känner kanske inte till ”Jag mötte Lassie”? ;-)
Vet jag inget om. Jag va 7-8 år sista gången jag va med på middag jemma hos dom. Så det är en stund sedan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


av Bannad
#1473046
GLIZ skrev: sön 07 nov 2021, 21:47
perin skrev:
GLIZ skrev:Tro på det eller inte men saga är det inte.
Det betvivlar jag inte, men du känner kanske inte till ”Jag mötte Lassie”? ;-)
Vet jag inget om. Jag va 7-8 år sista gången jag va med på middag jemma hos dom. Så det är en stund sedan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
.
Ainbusk singers!?!?
Användarvisningsbild
av perin
#1473051
EPSON skrev:
GLIZ skrev:
perin skrev: Det betvivlar jag inte, men du känner kanske inte till ”Jag mötte Lassie”? ;-)
Vet jag inget om. Jag va 7-8 år sista gången jag va med på middag jemma hos dom. Så det är en stund sedan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
.
Ainbusk singers!?!?
https://www.expressen.se/kronikorer/la ... xisterade/

Saxat från Wikipedia:
Citat:
Begreppet "Jag mötte Lassie"
1991 skrev journalisten Petter Karlsson en krönika i kvällstidningen Expressen där han beskrev fenomenet att många människor skryter med sina bisarra möten med kändisar. I denna krönika förekom bland annat den då relativt okände trollkarlen 21-årige Carl-Einar Häckner, som stolt visade upp en sedel där Olof Palme skrivit sin autograf. Bäst, ansåg Karlsson, var ändå en tjej vid namn Helena vars släktingar i USA hade en hund som hade blivit lägrad av Lassie (i ursprungshistorien var Lassie visserligen en tik, men hon spelades på film alltid av hanhundar). Följden blev att läsare började skicka in sina egna meriter, som Expressen i flera år publicerade under vinjetten "Jag mötte Lassie - föreningen för fåniga meriter".

Några kännetecken för typiska "jag mötte Lassie"-händelser:

Mötet bör ha ägt rum i andra eller tredje hand - typ "min systers expojkvän".
Kändisen får gärna vara av typen b-kändis, kultkändis eller föredetting, alternativt en större kändis långt före dennes karriär.
Mötet bör ha ägt rum utanför kändisens offentliga liv - till exempel i ett snabbköp eller ett flygplan.
Mötet bör ha varit flyktigt och spontant. Att avsiktligt söka upp en kändis för meritens skull räknas inte riktigt.
Ett tänkbart exempel kan vara en utsaga av följande typ: Min syster, som studerar i Uppsala, berättade att hon hade varit på ICA Väst och fått se Naken-Janne där.
Slut citat

Edit: Lagt till Wiki text.
Senast redigerad av 3 perin, redigerad totalt 0 gång.
av Bannad
#1473059
perin skrev: sön 07 nov 2021, 22:09
EPSON skrev:[quote=GLIZ post_id=<a href="tel:1473043" data-original-title="" title="">1473043</a> time=<a href="tel:1636318043" data-original-title="" title="">1636318043</a> user_id=60503]
perin skrev: Det betvivlar jag inte, men du känner kanske inte till ”Jag mötte Lassie”? ;-)
Vet jag inget om. Jag va 7-8 år sista gången jag va med på middag jemma hos dom. Så det är en stund sedan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
.
Ainbusk singers!?!?
.
:-)

https://www.expressen.se/kronikorer/la ... xisterade/
[/quote]
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]