Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1462613
Som topic - finns det nåt ställe som har ehandel med Volvo originaldelar?

Jag blir GALEN av hur värdelöst det fungerar hos min lokala ÅF. Först måste man åka dit, vänta 20 minuter innan det blir ens tur, vänta 20 minuter till medans killen letar i datorn, få beskedet att det inte finns i lager (INGET finns i lager någonsin) och så får man åka tillbaka en gång till. Vänta 20 minuter igen för att hämta ut delen osv. Fullständigt odugligt.

Jag vill beställa online, betala med kort, och få grejerna skickat till ombud. Priset spelar ingen roll.
#1462618
Väldigt dåligt med sådana företag i landet tyvärr. Utomlands (läs: USA) verkar det finnas flera webbutiker, med både sprängskisser och delar.

Skandix.de har en del, men inte allt. Men samma sak där, inte i landet. Dock pålitliga.
#1462619
Brukar maila min ÅF men det kan ta 2-3 mail innan delen kommer ibland. Ibland ringer jag och de beställer men det är ojämn service de har... Beställde en kåpa till den avtagbara dragkroken för 2 veckor sedan från https://www.skandix.de/en/?shop=1 och det fungerade bra :)
#1462623
Steffe3 skrev:Skandix.de har en del, men inte allt. Men samma sak där, inte i landet. Dock pålitliga.
Tack för tips, ska kolla!
Micce1980 skrev:Brukar maila min ÅF men det kan ta 2-3 mail innan delen kommer ibland. Ibland ringer jag och de beställer men det är ojämn service de har...
Precis. Men jag har inte tålamodet för sånt. Går inte.
#1462635
Jag har tyvärr inget svar, men det var en rätt bra beskrivning du gav. Förutom att jag tycker att i 2/3 av fallen så har dom delen hemma, men eftersom man oftast ska ha mer än en sak så är det oftast något som inte finns. Ett tips är att ha en lista med artikelnummer så kortar man ner tiden det tar för dom att leta i datorn, särskilt när man träffar på någon med noll koll på bildelar.
#1462644
På Trodo.se kan man välja originaldelskatalog och välja bland delar och köpa från dem. Men det brukar inte finnas på de allra senaste modellerna så kanske fram till 2015-2016.
#1462648
frasse4 skrev:På Trodo.se kan man välja originaldelskatalog och välja bland delar och köpa från dem. Men det brukar inte finnas på de allra senaste modellerna så kanske fram till 2015-2016.
Gör inget, jag har ingen ny Volvo direkt. Kollade precis på Trodo, de hade också verktyget för att ta loss packboxar hemma så det blir en beställning från dem. Förutom att Volvo original kostade 4ggr pengarna(!) så fanns de inte hemma för leverans förrän 22/9. Får bli Corteco istället. Det säljs på massor av ställen så det är väl säkert....bra.

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]