Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1453696
För cirka 5 veckor sedan hittade jag en begagnad uppsättning 18" fälgar med Pirelli scorpion verde, alt i bra skick och bra mönsterdjup på däcken.

Sätter dit de på bilen någon vecka senare och tankar upp de till 2.8 fram och 2.7 bak.

Nu i veckan drog vi norrut cirka 100 mil och allt är fortsatt bra, tills i fredags då jag fick för mig att kolla däcktrycket när jag passerade en mack. Alla var som förut utom vänster fram som nu visare 2.0 rätt exakt. Tankar upp det till 2.8.

Igår samma visa och tankade upp det igen, kollade till däcket på kvällen och skulle gissa att det nästan var nere på 2.0 igen.

Idag är det nere på 2.0 igen, det konstiga är att att det verkar stanna där, fast det är väl bra i och för sig.

Har kollar och kan inte se någon skruv eller liknande men lätt att missa kanske på en parkeringsplats men annars är det väl bara att byta ventilen på chans? Samtidigt kan de ju få kolla däcket med.

Känner mig rätt säker på att det däcket var nere på ungefär samma när jag tankade det första gången
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1453729
Cox skrev: sön 11 jul 2021, 19:09 Enklast är väl däck verkstan, typ 200 sek och det är fixat

Skickat från min SM-A405FN via Moderskeppet
Lutar åt det, ska köra 4h på onsdag och ska se om någon här kan kolla på det innan. Kollade trycket igen nu och det sjunker inte under cirka 2 bar så börjar anta att ventilen klarar ett lättare tryck just nu, men är så klart inte att lita på.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1453730
malajo skrev: sön 11 jul 2021, 16:26 Sprayflaska med vatten och några droppar diskmedel är nog lättare än sjö-alternativet

Skickat från min Mi Note 10 via ett avsides nätverk
Kollade det, tack. Ser inget men samtidigt har trycket gått ner till ca 2 bar igen. Men det går låååååångsamt verkar det som ;-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1453732
Henkan skrev: sön 11 jul 2021, 16:03 Annars får du skruva av hjulet och doppa det i närmsta sjö så ser du var det läcker Bild
Finns en sjö här, man får ta liften upp med några MTB-åkare, de lär ju undra men vad gör man inte för att leta läckage ;-)
Användarvisningsbild
av Cotag
#1453763
Lite diskmedel i en sprayflaska är som skrivet riktigt effektivt sätt att ta reda på var det läcker.

Handlade 4 vinterhjul på blocket och något av dom läckte ungefär som ditt, visade sig vara både ventil (där gummi möter fälg) och längs fälgkanten.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1453770
@Cotag, Tar en nogrannare koll imorn, att byta ventil löser en däckverkstad men om det läcker längs fälgkanten?

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]