Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1451209
Gör alltid en anmälan till ditt bolag.
Allt som oftast har en som föreslår pengar under bordet ingen försäkring. Händer att dom anmäler det hela som en smitning även om man betalar under bordet. Då får dom även ersättning från försäkringsbolaget. Om någon inte har en försäkring tar trafikförsäkringsföreningen det hela. Något som är väldigt dyrt för en som struntat i att försäkra. Har erfarenhet av det när jag missade att skaffa försäkring, 200-300 per dygn har jag för mig det landade på. Ca två veckor, blev drygt 3000kr. Utan att något hänt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


#1451239
apersson850 skrev:Hur många uppmaningar att anmäla till sitt eget försäkringsbolag tror ni den stackars trådskaparen behöver?
Så många det krävs för att TS faktiskt ska göra det ;-)

GLIZ skrev:Något som är väldigt dyrt för en som struntat i att försäkra. Har erfarenhet av det när jag missade att skaffa försäkring, 200-300 per dygn har jag för mig det landade på. Ca två veckor, blev drygt 3000kr. Utan att något hänt.
Stämmer. Hände mig för något år sedan, autogirot strulade så försäkringen blev inte betald och jag uppmärksammade det inte i tid. Bilen var då 3 dagar "utan" försäkring, fick en härlig räkning på nästan 1000 spänn från trafikförsäkringsföreningen nån vecka senare :bored: (det summan motsvarar ca 6 månader halvförsäkring.....)

Visst är det väl bra på sätt och vis, det ser ju till att ingen bil i trafik inte har någon form av trafikförsäkring, men samtidigt svider det rätt duktigt när det är en 3e part som strulat till det(banken, i mitt fall).
#1451246
Lucif3r skrev:
apersson850 skrev:Hur många uppmaningar att anmäla till sitt eget försäkringsbolag tror ni den stackars trådskaparen behöver?
Så många det krävs för att TS faktiskt ska göra det ;-)

GLIZ skrev:Något som är väldigt dyrt för en som struntat i att försäkra. Har erfarenhet av det när jag missade att skaffa försäkring, 200-300 per dygn har jag för mig det landade på. Ca två veckor, blev drygt 3000kr. Utan att något hänt.
Stämmer. Hände mig för något år sedan, autogirot strulade så försäkringen blev inte betald och jag uppmärksammade det inte i tid. Bilen var då 3 dagar "utan" försäkring, fick en härlig räkning på nästan 1000 spänn från trafikförsäkringsföreningen nån vecka senare :bored: (det summan motsvarar ca 6 månader halvförsäkring.....)

Visst är det väl bra på sätt och vis, det ser ju till att ingen bil i trafik inte har någon form av trafikförsäkring, men samtidigt svider det rätt duktigt när det är en 3e part som strulat till det(banken, i mitt fall).
Det är surt när det händer. I mitt fall va det när jag skulle flytta för 16 år sedan och köpte en mercedes L405 lastbil istället för att hyra lastbil. Skulle fixat med försäkringen när jag kom hem. Köpt i Stockholm körde till Göteborg. Glömde försäkringen och ställde av den två veckor senare 3000:- fattigare.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1451248
Ts bör kontakta sitt försäkringsbolag för om han har flyt kan dom tillsammans med den andre inblandades försäkringsbolag komma fram till att den andre ska stå för kalaset för att det är dennes fel.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]