Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av JEriksson
#1444401
Lägger detta i den generella tråden då problemet inte är specifikt för just en bilmodell.

Vi har tillgång till en Volvo C30 med elstol på förarplatsen, nu går den inte längre att flytta tillbaka till bakersta läget.
Alla lägen som kan justeras fungerar men helt plötsligt så går inte stolen att flytta tillbaka till bakersta läget, som blir lite jobbigt då den är inställd för en kortare person än jag.
Upp, ner, fram likaså höjd fram och bak. Men kör man fram stolen så går den inte hela vägen tillbaka.
Vinklade fram ryggstödet och körde fram stolen med den övre knappen, men den vill inte gå tillbaka i bakersta läget utan stannar mitt på ca.

Någon som kan ha en teori varför detta händer?
Kollade lite snabbt under stolen men det verkar inte finnas något där som ligger i vägen
Mycket tacksam på tips på vad det kan vara som är tok.
av JEriksson
#1508662
Nja, ingen bra lösning eller att det är löst. Men vad jag tror eller kan ha något som påverkar är att har man bara ett bra laddat batteri minskar problemet.
Men om det är lösningen vet jag inte
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1508710
Om ett bra laddat batteri minskar problemet vill ju jag starkt misstänka att motorn helt enkelt går trögt och drar för mycket ström. Varför går det trögt? Ptja... Det troligaste är väl skit på glidskenorna. Kan med lite tur räcka att smörja dom.
Jag har fått liknande problem med fönsterhissen på förardörren... Den orkar ungefär halvvägs innan den ger upp, om det är lite halvdåligt med ström i batteriet :P

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]