Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1441737
Har bytt termostaten och fläkten som inte funkade. Vad mer gör att det kan bli överhettning. Vattenpumpen är väl ett alternativ. Något mer? Stopp i systemet...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1441748
Lucif3r skrev:Ptja, kass toppackning så kompression kommer ut i kylsystemet är väl ett annat alternativ...
Va inga avgaser eller bubblor i kylvattnet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1443095
Bytt den mekaniska fläkten nu till en begagnad. Fortfarande överhettning. Märkte ingen större skilnad i motståndet när motorn/slirkopplingen va varm i den begagnade heller. Hur mycket ska det nypa fast i slirkopplingen?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av lennarte
#1443120
Frugan har en Passat B5 2004 och vi har haft den sedan den var ett år gammal. Den var/är fortfarande fylld med propylenglykol. Om någon under åren fyllt med etylenglykol (utan att skölja rent ordentligt) kan det bildas "klumpar" i kylarvätskan som det kan vara svårt att få bort. Ordentlig rengöring (maskindiskmedel??) kan hjälpa, men kolla noga om toppackningen är hel. Det räcker inte att bara kolla efter bubblor i expansionskärlet. Blir kylaren ordentligt varm, alltså hela kylaren varm? Eller bara delar av den? Tänk också på att kylsystemet är bakvänt på Passaten, kylarvätskan cirkulerar nerifrån och upp. Kylarvätskan cirkulerar alltså nerifrån och upp och termostaten är är kopplad in i botten på kylaren
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1443251
Beställt helt ny slirkoppling nu så det löser sig med byte av den hoppas jag.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]