Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Amloaan
#1441453
Hej

Har hittat många trådar som tar upp detta men ingen som specifikt handlar om hur man installerar VIDA på sin dator. Så hoppas den här tråden bara tar upp frågor och svar på hur man installerar VIDA 2014D

Har suttit några timmar och läst olika forum utan att lyckats :

1) Kommit fram till var man kan ladda ner VIDA 2014D
2) Ibland står det att det bara funkar att installera VIDA 2014D om man har W7 PRO men på andra ställen står det att ALLA w7 finkar och oftast även W8.
3) När jag köpte min VIDA Dice så fick jag med en skiva men i den skivan finns några filer som heter VOLVO VIDA 2015D.part1-7.rar

Kan jag använda dessa filer för att installera VIDA 2014D?
av Amloaan
#1441482
Tack, började installationen, men fick snabbt meddelande att det bara går att installera om man har win7 pro. Tyvärr har jag win 8 på min bärbara. Så är på ruta ett igen.
Så nu kollar jag om jag kan hitta någon ISO fil för windows 7 PRO. Men har inte lyckats hitta någon, inte ens på någon piratsida.

Har även sökt på efter VIDA 2014D VM men inte hittat någon torrent eller hittat någon fungerade sida att ladda ner från.

Så om det finns någon som har kvar någon torrent fil till någon av dessa två program. (win 7 pro eller Vida 2014D VM)

Eller om ni har någon annan lösning? Har två bärbara datorer en med win 8 och en med Linux på samt en stationär dator med Win 10. SÅ det känns lite underligt att inte kunna installera ett program från 2014. Det känns som Volvo verkligen har ansträngt sig för att inte vanliga privatpersoner skall kunna laga sina bilar själva.
av peckapecan
#1442727
Ta hem en WIndows 7 AIO, då har du alla versionerna av 7

Det finns med slipstreamad SP1 så det du då behöver utöver det är convention rollup filen (SP2) och valfritt internet explorer 9 till 11, kör själv med 9 för gick fasiken inte hitta en full offlineinstallation av 11.

Gällande patchen, installera den, gå sedan till filen licence och redigera datumet något år framåt, spara och dubbelklicka på fildb.cmd, starta vida serven och logga in med admin eller 1
av Amloaan
#1443233
Tack

Nu har jag fått det att funka, tänkte kolla om det WDM / EL schema i VIDA? För fick felmeddelanden på relät till spolarpumpen, men vet inte var den sitter.
av mandraviation
#1465699
I had issues on working VIDA 2014D , and thanks to forums i sorted out , I did update the date on vida patch file , open in RAR file and edit the date ..ex 2030-12-31 then save and re install patch ..open it and choose the C:\ to install ..open the vida all in one as administrator then log in by admin as user name ..then explore .
av ZulanHektor
#1556959
nawigator skrev: sön 05 sep 2021, 15:26 Om ni har problem att installera Vida då kan jag ge support. Det gäller om du har även Windows 8 / Windows 10 på dator
Hej på dig, hur kommer man runt problemet med att det inte går att skriva in lösen i vida....
Senast redigerad av 1 ZulanHektor, redigerad totalt 0 gånger.

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]