Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av josi
#1438721
Skulle hämtat ut en Ford Fiesta EcoBoost 1.0T idag, men säljaren ringde imorse och meddelande leveransstopp pga möjligt fel på bälte. Självklart uppfyllde just min bil att bältet monterats/tillverkats under en 2-veckorsperiod som nu alltså stoppas :bored: , och de får inte göra något utan klartecken för antingen leverans eller byte av bältet (om jag fattat allt rätt). Nån som vet ungefär hur lång tid sånt här brukar ta? Han påstod att "det brukar inte ta så jättelång tid", men rör det sig om dagar/veckor/månader? Nån mer som drabbats förresten?
av josi
#1438858
AndreasThn skrev:Det är omöjligt att svara på, beror ju på många faktorer.
Ja självklart förstår jag det. Jag har bara aldrig beställt en ny bil förut, så tänkte om någon visste lite mer om hur sådant här brukar gå till. Leveransstopp är väl inte helt ovanligt, eller?
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1438860
josi skrev: tor 01 apr 2021, 11:38 Ja självklart förstår jag det. Jag har bara aldrig beställt en ny bil förut, så tänkte om någon visste lite mer om hur sådant här brukar gå till. Leveransstopp är väl inte helt ovanligt, eller?
Leveransstopp är absolut sista utvägen så du kan vara säker på att de har fullt fokus på att försöka lösa problemet.
av josi
#1438863
AndreasThn skrev:
josi skrev: tor 01 apr 2021, 11:38 Ja självklart förstår jag det. Jag har bara aldrig beställt en ny bil förut, så tänkte om någon visste lite mer om hur sådant här brukar gå till. Leveransstopp är väl inte helt ovanligt, eller?
Leveransstopp är absolut sista utvägen så du kan vara säker på att de har fullt fokus på att försöka lösa problemet.
Ah ok. Känns ju bra ändå. Jag hoppas verkligen det, får väl uppdatera när jag fått bilen (om nu nån här är intresserad av att läsa om Ford, verkar ju lite tveksamt ;-) )
Användarvisningsbild
av perin
#1438869
josi skrev:
AndreasThn skrev:
josi skrev: tor 01 apr 2021, 11:38 Ja självklart förstår jag det. Jag har bara aldrig beställt en ny bil förut, så tänkte om någon visste lite mer om hur sådant här brukar gå till. Leveransstopp är väl inte helt ovanligt, eller?
Leveransstopp är absolut sista utvägen så du kan vara säker på att de har fullt fokus på att försöka lösa problemet.
Ah ok. Känns ju bra ändå. Jag hoppas verkligen det, får väl uppdatera när jag fått bilen (om nu nån här är intresserad av att läsa om Ford, verkar ju lite tveksamt ;-) )
Absolut, jag kör själv en "dekaltrimmad" Ford, Volvo har de klistrat dit. ;-)

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]