Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1445762
Ja, oftast är det precis vad deras "mjukvara" gör, men ibland är det även godkännande av enheter i systemet (okända id:n godkänns inte rätt av).

Lite frestande är det ju dock med det där ;p Lite i dyraste laget för hemmapillande dock kanske.
Användarvisningsbild
av Derank
#1445768
Nä, jag hade ju förmånen att få låna detta av en arbetskollega som har tuningfirma vid sidan om.

Ja, frågan är om man kan använda sig av något annat nu när man fått ut pinkoden........finns ju säkert en del andra program därute för samma ändamål. Har kollat runt lite på mina gamla konton på digitalkaos och MHauto men de flesta verkar använda uhds, xtoll osv för att skruva mätarna på bilar, fanns något liknande VDASH som var helt fritt för några år sedan men sidan finns inte kvar längre och jag har inte kvar progget själv.

Borde ju gå att använda interfacet med ett annat program, kanske, jag är inte så superinsatt i allt det här och har inte lust el tid att sätta mig in i det idag, hade det varit för 20år sedan så.
Användarvisningsbild
av Derank
#1445770
Steffe3 skrev:Ja, oftast är det precis vad deras "mjukvara" gör, men ibland är det även godkännande av enheter i systemet (okända id:n godkänns inte rätt av).

Lite frestande är det ju dock med det där ;p Lite i dyraste laget för hemmapillande dock kanske.
Vad menar du med idn? idn i hårdvaran?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1445771
Derank skrev:
Steffe3 skrev:Ja, oftast är det precis vad deras "mjukvara" gör, men ibland är det även godkännande av enheter i systemet (okända id:n godkänns inte rätt av).

Lite frestande är det ju dock med det där ;p Lite i dyraste laget för hemmapillande dock kanske.
Vad menar du med idn? idn i hårdvaran?
Kodade enheter, t.ex stereo/förstärkare etc stängs ner efter några sekunder om dom inte ligger som godkända enheter. Fast det kanske bara är att stänga av säkerheten så godkänns dom ändå, vet faktiskt inte.
Användarvisningsbild
av Derank
#1445772
Ahh, ok men undra om det inte räcker med att stänga av ITP el vad det nu hette, ska låta det vara osagt.
Användarvisningsbild
av Derank
#1445833
La idag till att det går att stänga av/på dieselvärmaren med PPC nyckeln. Har för mig att man ska kunna aktivera så handbromsen slås till automatisk, men hittar ingen sån meny, kanske var på äldre modeller med elektrisk handbroms , någon som vet?
Användarvisningsbild
av Derank
#1451106
Då har man lekt klart med SMOK UHDS interfacet, följande fick jag på min XC60 2016

Stänga av/på dieselvärmaren med PPC nyckeln
Stänga av Start/stopp permanent.
Stängde av ITP
Stängde av bältesvarnaren
Aktiverade NAV, kartor och allt fanns redan i bilen, var bara att aktivera det.
Slog på Video in motion
La till R-design tema i instrumentklustret
av Orbb
#1476013
Fungerar SMOK på alla modeller så som en V90 2020 eller ?
Har försökt läsa mig till det på deras sida men blir väldigt osäker på om den stödjer de nyaste modellerna.
av Orbb
#1476189
Spännande, ska kika vidare på den. Har man för programvara till den?
Tanken är kommande felsökningar och att komma åt diverse funktioner.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]