Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Junkbuster
#1433170
Som rubriken lyder behöver jag fan i mig hjälp med volvo vida dice. kör windows 10 men vet att det ska kunna gå att installera dice på 10 igenom att man tror att programmet är windows 7/8

hur får jag det att gå vidare? har patch fil m.m men verkar inte gå vidare.
Användarvisningsbild
av Derank
#1433181
Ta en laptop med win 7 el kör wirtuell maskin på din 10a, vill man komma igång enkelt är det win 7 som gäller, filer för virtuell maskin och guider finns för nerladdning via swedespeed, här är det dödsstraff att länka så du får leta själv
Användarvisningsbild
av ROW
#1433256
Hej!
Har du testat att högerklicka på filen - välj "egenskaper" sedan "Kompatibilitet "
sätt kryss i rutan "kör detta i kompatibilitetsläge för : " o välj då windows 7 !

Ja det var ett tips o fundering ....
av dannesk
#1433284
Som Derank sa, kör i virtuell maskin i W10 istället. Ljusår mycket enklare då VIDA är så kinkig med installationen, systemfiler och inställningar.
Har kört VIDA i flera år med VirtualBox och VWware, kan flytta och köra de virtuella filerna på olika datorer och har även kört det ifrån USB-minne på jobbdatorn där jag inte kan installera program själv på där vi kör andra VMWare program.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1433329
Ett uppdaterat win10 är så gott som hopplöst att få igång vida på. Och även om man får igång det så har varenda uppdatering av win10 en rätt stor chans att sabba vida igen..
Det är ouppdaterat win10 eller ännu hellre ett äldre system(t ex win7) som gäller för bästa kompatibilitet. Antingen kör man det på en dedikerad laptop, eller så kör man virtual machine.
Användarvisningsbild
av Derank
#1441519
Ja, det är 2014 , 2015A finns inte egentligen, men den funkar. Jag kör den själv på en av VIDA burkarna
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1441539
Dom officiella versionerna av VIDA blev moln-baserade efter 2014...D? tror jag.. Vilket är varför nyare (officiella)versioner än 2014 inte existerar för "oss".
För att få tag på nyare (officiell) version skulle någon bokstavligen behöva hacka volvo's officiella servrar och sno en kopia av hela skiten...... Vilket knappast är realistiskt.... Och skulle någon mot all förmodan hacka sig in på volvo's servrar garanterar jag att dom är ute efter "lite" mer värdefulla saker än en sketen kopia av VIDA ;-)

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]