Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1434257
Jag har faktiskt kikat lite på V90 också, de börjar ju komma ner i pris hyfsat så de kommer inom min budget. Tex en D3 AWD från 2018 med runt 10.000 mil för 229, känns ganska rimligt.

Inte speciellt sugen på någon högbyggd bil (CC/XC), tycker, högst personligen, att de är ganska fula. Och ska jag lägga så pass mycket pengar på en bil vill jag ju ha något jag gillar. ;-)
#1434346
bönan skrev: sön 07 mar 2021, 20:36 Jag har faktiskt kikat lite på V90 också, de börjar ju komma ner i pris hyfsat så de kommer inom min budget. Tex en D3 AWD från 2018 med runt 10.000 mil för 229, känns ganska rimligt.

Inte speciellt sugen på någon högbyggd bil (CC/XC), tycker, högst personligen, att de är ganska fula. Och ska jag lägga så pass mycket pengar på en bil vill jag ju ha något jag gillar. ;-)
Min granne köpte nyligen en V90 (Cross Country) MY 2018, familjen har nog haft den 2 veckor nu. Svart och den ser fin ut. De slipper Malus skatten, skatten ligger runt 2500 kr. Har gått strax över 4000 mil. Vad den kosta i inköp har jag ingen aning om. Själv har jag en V90 T6 Recharge Inscription-Inscription, ny 2021:a, på gång (leverans från fabrik vecka 21).

/Bo
#1434349
Malmstroem skrev:Ja, "animal detection" ingår i "City Safety".

Den kom med nya SPA-plattformen, och finns också i XC40. Alla bilar som introducerats efter "nya" XC90 2016 bör ha den funktionen.

https://www.volvocars.com/se/support/to ... -detection
Kom väl först lite efteråt, typ 2017?
Vissa uppdateringar fick man be om och betala för, när några kom med på köpet under tiden volvo försökte göra nya sensus fungerande.
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?