Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1429681
Slagskepp, absolut! Iaf när man får från V60 Classic :)

Håller på leta efter spik men är det någon som kan special namnet på spik som kan fungera mot asfalt? :)

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1429688
Jag har aldrig spikat fast plankan på golvet, har man en rätt så bred bräda över så ligger den rätt stadigt. Du kör ju bara tills det tar emot lite lätt, inte bränner in i garaget i 30 knyck. Annars funkar det också att lägga två mindre brädor mellan din planka och inre väggen för att hålla emot. Blir mycket lättare att flytta också om man byter bil än om man spikat fast den.

Tidigare har vi även haft två tunga betongplattor från någon gammal uteplats på golvet, typ 40x40 cm eller något sådant. Dom låg också fint och stadigt utan att man behövde fästa dom i något.
#1429728
Jag har gjort det enkelt, jag målade ett streck på väggen. När strecket är brevid huvudet har jag backat lagom långt bak :-D
Den lösningen är ju inte direkt flexibel dock, men jag har inga planer på att byta till någon drastiskt storleksskillnad bil, eller flytta sätet så man antingen inte når pedalerna eller har knäna under hakan :P
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]