Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1429750
Manuell port och lyse eller el aktiveras med strömställare. Släcker tex garagegrannen så bryts strömmen med. 2 platser delar på 1 lampa mellan bilarna på väggen fram...

Tror en regel på rätt ställe är bäst så det tar stopp på ett bra sätt. Skall fundera på att dra fast den med spik för dom är ju enkla att dra ur när det är såpass mjuk asfalt. Kan inte använda en domkraft utan att den står på bräda, annars sjunker den ner lite

Bolltricket är egentligen inte dumt heller men planka/regel känns mer idiotsäkert

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk


#1429809
Åkte å köpte reglar å spik. Lyckas fan inte få ner spiken mer än 2 cm i asfalten kanske
Brädan ligger inte stilla trots att man kör fram försiktigt. Räckte bara till en extra regel som ligger å motar så att den långa inte skall vrida sig så får kolla på jobbet om jag har där annars får jag köpa mer.
Annars verkar det fungera riktigt bra! Det tar stopp fin fint och lätt att få till bra avstånd :)
Kommer väl fästa dom med bleck så att det inte flyttar på sig utan att man märker det

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1535019
I ditt meddelande nämner du olika sätt att säkra en manuell garageport och att du funderar på att använda en regel för att hindra bilen från att rulla ut. Det är viktigt att hitta en säkerhetsåtgärd som fungerar bra för dig och att säkerställa att den är ordentligt fastsatt så att den inte går att dra ur eller flytta på.

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]

Elschema 740

Vad menar du med "måste dras om". […]