Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1423182
Är det nyligen som Volvo har gjort en annan utformning av bygg-sidan?
Tycker hittills att förändringen är till det bättre.
Bygg din Volvo.JPG
Bygg din Volvo.JPG (56.52 KiB) Visad 3020 gånger
Användarvisningsbild
av perin
#1423222
Jag har för mig om att det skedde kring jul.
Nu är ju inte jul för så länge sedan men det var precis dagarna före eller mellan jul och nyår om jag kommer ihåg rätt.
Användarvisningsbild
av js1
#1425074
Hur får man fram vad som ingår i de olika utrustningsnivåerna? Jag hittar inget :-(
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1441608
Jag tar mig friheten att använda denna tråden, då det handlar om byggsidan...
Har Volvo äntligen tagit till sig att vi vill se vad som ingår i de olika paketen och kunna jämföra utan att ringa en ÅF? :party: :-)
Bilderna nedan är från V90:
.
.
Bygg V90.JPG
Bygg V90.JPG (26.98 KiB) Visad 2031 gånger
V90 MAE.JPG
V90 MAE.JPG (29.04 KiB) Visad 2031 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1442829
När man bygger en Recharge laddhybrid står inget om värmesystemet på 2022:or när man bygger en. Jag tänker på att det är vattenburen värmare som går på högspänningsbatteriet ( och får även värme från motorn under gång vid behov). Du kan som tillval köpa till en bränsledriven värmare. Men inget står om vad som händer med den vattenburna värmaren då. Ersätts den vattenburna värmaren med den bensindrivna om man köper till som extra utrustning den senare? Det går inte att veta när man bygger en Recharge laddhybrid på Volvos hemsida.
/Bo
av Niclas
#1442855
Jag tror det är så att den vattenburna värmaren inte kommer förens i höst förmodligen på bilar tillverkade efter Vecka 46(eller när halvårsskiftet är).
Användarvisningsbild
av bem
#1443036
Niclas skrev: sön 25 apr 2021, 22:06 Jag tror det är så att den vattenburna värmaren inte kommer förens i höst förmodligen på bilar tillverkade efter Vecka 46(eller när halvårsskiftet är).
Aha, så kan det ju vara. Då bygger de 2022:or i så fall med bränslevärmare i Recharge laddhybriderna till att börja med och byter lite senare till att bygga nya bilar med vattenburen värmare.
Kanske för bra för att vara sant att jag skulle få vattenburen värmare på min V90 T6 Recharge 2022:a som levereras vecka 22. Hoppas jag får med nåt nytt på min 2022:a.
/Bo
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1448354
Mobilversionen av appen verkar ha utgått. Får upp meddelandet "Bygg Din Volvo Appen har utgått som tjänst. Nu påbörjar vi ett nytt spännande kapitel och hänvisar till volvocars.se där du kan fortsätta upptäcka, inspireras och designa din nya Volvo."

/Håkan

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]