Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1421784
Har köpt Vida Dice och skall installera det på en gammal PC. Står i valet att välja mellan att installera på befintligt Win 7 Ultimate eller köra Win 10 Pro med Virtual machine. Några tips på vilket som är att föredra? Har läst i den stora Vida-tråden men tycker det är en hel del som verkar har problem med Win 10 och virtuel machine?

Följdfråga, Vad behövs för installation skall lyckas, Något jag missat? Datorn har Dual core i5 2,5 Ghz, 4GB Minne och 250GB Diskutrymme.

• Win 7 Ultimate/Pro 64-bit
• IE 9
• Avstängd brandvägg


Finns det någon riktigt komplett guidning är jag mycket tacksam.
#1421882
Win7 är att föredra.
Ska du köra win10 mer eller mindre måste du ha ett ouppdaterat win10. Ett uppdaterat win10 är tamemigfasen hopplöst att få igång VIDA på(bl.a. IE är ju helt borttaget och ersatt med edge, som inte riktigt funkar som det ska med vida). Det brukar även vara lättare att få igång det på ett 32-bits win10 än ett 64-bit win10.

Baserat på speccen på datorn skulle jag rekommendera en native installation(dvs, ingen virtual machine). VM kommer vara skapligt segt med så pass trött processor och lite RAM.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]