Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1414470
Då får vi se vem som lägger vantarna på att sälja Volvo framöver, om någon ny aktör som säljer andra märken tillkommer eller om övriga befintliga ÅF växer med nya anläggningar.
#1414474
Här har vi nog halva förklaringen: https://teknikensvarld.se/nyheter/bilbr ... a-bra-bil/

Den andra halvan är mer inofficiell men jag har hört att det varit ett väldigt dåligt samarbete senaste åren. Misstro, konflikt om avtal mellan Volvo och Bilia. Hur stor vilken del förklarar vet jag förstås inte
#1414502
29 återförsäljare idag. Mål att nå 50% online inom 4 år. Undrar vilka ytterligare ÅF som kommer få samma brev som Bilia.
#1414503
Än så länge har det bara sagts att avtalet har sagts upp - inte att de kommer sluta sälja Volvo. Det kan vara en del i en omförhandling bara (som nog inte kommer vara till Bilias fördel dock). Inte helt ovanligt i branschen.
#1414516
Riskerna är väl bara högre priser när avtal köper ut?
Har precis beställt en ny bil med privatköp.
Men tror nog inte att Volvos egna helhetslösning kommer bli billigare än Bilias lösning sedan. En komplett och fungerade helhetslösning som Volvo strävar efter nu lär nog kosta konsumenterna mer tror jag.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

#1414518
Köpa en bil hos Bilia är väl inga konstigheter, däremot ska man nog tänka en vända till gällande serviceavtal som löper längre än den tid Bilia har kvar som auktoriserad serviceverkstad.
#1414522
Lövet skrev:Här har vi nog halva förklaringen: https://teknikensvarld.se/nyheter/bilbr ... a-bra-bil/

Den andra halvan är mer inofficiell men jag har hört att det varit ett väldigt dåligt samarbete senaste åren. Misstro, konflikt om avtal mellan Volvo och Bilia. Hur stor vilken del förklarar vet jag förstås inte
I artikeln står att läsa "Volvo Cars menar att de vill uppnå samma typ av moderna och problemfria upplevelse vid bilköp och service som andra branscher i dag erbjuder, något som framtidens bilkonsumenter tros kräva." Vilka andra brancher skulle det vara?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]