Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1426851
Men Bilia har väl fler märken än Volvo? Dock är det dominerande. Men jag har sett både Toyota, BMW m.fl. Kan säkert googla och skriva ned alla fast av ointresse så ids jag inte det :-D
Känns som att Mats Q har gjort lite märkliga affärer sista åren så om Volvo försvinner från Bilia är inget som jag kommer förvånas över. Vi var nog många som funderade över köpet av Metro, det norska försäkringsbolaget Insr osv.
#1426873
Bilia säljer BMW och Mini, ändå rätt stora märken.
#1426880
Lövet skrev:Bilia säljer BMW och Mini, ändå rätt stora märken.
Det är nog lite olika runt om i landet. I Malmö, Lund, Helsingborg, Kristianstad och Ängelholm är det Förenade bil som säljer BMW, Mini. Dom har också Jaguar, Land Rover, Kia, Lexus och Alpina.
Bilia Malmö, Lund och Trelleborg säljer bara Volvo, Renault, Dacia och Alpine (inte ALPINA utan ALPINE).
Hur det upplägget är konstruerat kan man ju undra...
#1426941
Nej så är det ju överallt. Det är väldigt sällan det är två konkurrerande återförsäljarkedjor i samma stad.
#1426942
Njaoe, att det finns flera kedjor som säljer samma märke är ju inte ovanligt, kanske på 70-talet, men inte 2021 väl?
#1426944
MartinS skrev:Njaoe, att det finns flera kedjor som säljer samma märke är ju inte ovanligt, kanske på 70-talet, men inte 2021 väl?
Tänk bort Stockholm, Malmö och Göteborg. Utanför de orterna finns ingen konkurrens inom samma stad.
#1426946
Lövet skrev: mån 01 feb 2021, 14:04
MartinS skrev:Njaoe, att det finns flera kedjor som säljer samma märke är ju inte ovanligt, kanske på 70-talet, men inte 2021 väl?
Tänk bort Stockholm, Malmö och Göteborg. Utanför de orterna finns ingen konkurrens inom samma stad.
I Jönköping säljs både Citroen och Nissan av 2 olika återförsäljare med bara några km imellan. ;-)
#1426947
Macahan skrev:
Lövet skrev: mån 01 feb 2021, 14:04
MartinS skrev:Njaoe, att det finns flera kedjor som säljer samma märke är ju inte ovanligt, kanske på 70-talet, men inte 2021 väl?
Tänk bort Stockholm, Malmö och Göteborg. Utanför de orterna finns ingen konkurrens inom samma stad.
I Jönköping säljs både Citroen och Nissan av 2 olika återförsäljare med bara några km imellan. ;-)
Fast nu pratade vi väl "riktiga" märken? ;-)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]