Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1403544
goka skrev: tis 22 sep 2020, 22:18 Den laddkabel som följde med orginal med min V90 T8:a var en med schucko-kontakt
Lövet skrev: ons 23 sep 2020, 12:41 Men om jag själv bara hade enfas 230v och ville använda den konstant hade jag bytt kontakt till CEE i alla fall.
Visst, men då får man ju köpa fler laddsladdar eller klippa av den man får med bilen och skruva på en CEE istället.

Men laddsladden är kanske busbillig så det inte är ett problem, bara köpa flera stycken med olika kontakt i ändan?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1404427
Med tanke på att en extra övergång med CEE-don inte är någon större risk kan du ersätta den vanliga stickproppen med en CEE-propp, och komplettera med en adapter där så behövs.
av Lövet
#1404430
VolvoB20 skrev:Visst, men då får man ju köpa fler laddsladdar eller klippa av den man får med bilen och skruva på en CEE istället.

Men laddsladden är kanske busbillig så det inte är ett problem, bara köpa flera stycken med olika kontakt i ändan?
Tämligen ofta är schukodelen på laddaren utbytbar till CEE. Dvs den är redan förberedd för att bytas till annan typ. Hur det ser ut exakt på Volvo vet jag inte men min laddare har utbytbara sladdar på delen som ska in i uttaget så att säga.

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

Står det någonstans på Volvos he[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]