Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1388116
Hänger upp den på en lagom stor plats, tillsammans med en del annat skrot
IMG_20200701_111702.jpg
IMG_20200701_111702.jpg (88.01 KiB) Visad 1136 gånger
Detta hänger på en bergvägg vid en rastplats utmed väg 50 mellan Askersund och Motala. Vi är på väg hem åt efter att ha cyklat utmed Göta Kanal mellan Sjötorp och Tåtorp. Ska övernatta i trakten av Huskvarna. Tänkte besöka Husqvarna Fabriksmusum i eftermiddag eller morgon förmidddag
av MickeM
#1388145
Jag har också sett den där vid Stora Hammarsundet utanför Askersund.

Notera att "huvudet" och "skjärtfenan" är främre luckan från VW Bubblor.
Huvudet är något mer också, typ kofångare, som jag inte lyckades identifiera från vilken bil.

Kreativt!
#1388549
Huskvarna fabriksmuseum är helt klart värt ett besök.
Det där har hängt där i en del år nu kul grej.
Ett till ställe som kan rekas är Motala motormuseum nere i hamnen.
#1388559
gubbstrutt skrev:Ett till ställe som kan rekas är Motala motormuseum nere i hamnen.
Var utanför, vi åt lunch strax intill. Fin Opel Olympia ovanför entrén, någon av dom sista årsmodellernaa - 56 eller - 57. - 58 kom den modellen jag hade engång. Då hette den Rekord, men det stod Olympia på handskfacksluckan. Vi hann tyvärr inte gå in :nerd: skulle vidare till Vadstena och övernatta där. Faktiskt alldeles nära Leksaks museet :-o
#1388565
@lennarte, Du får ta en vända till leksaks museet och motor museet. Jag glömde att reka leksaks museet har även varigt där med var intressant. Bra att @Erik Å, kom på att nämna det.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1388653
Vi har planer på att fortsätta vår cyckeltur utmed Göta Kanal till nästa år. Kanske börjar vi i Motala då. Fugan pratar redan om att åka till Söderköping nästa år och cykla till Mem, och även några mil åt andra hållet. Då lär det ta några år innan vi kommer till Motala :-D :-D

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...