Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av MickeM
#1387626
Gurrv40 skrev: sön 28 jun 2020, 14:11 Tack för tipset!

Kompisen bor i en stuga så bilen laddas från huset, Så 1200w inte mer än så alltså?

Defa/calix. Något annat märke man skall satsa på?
Kupevärmarens tillverkare har 0 och ingen praktisk betydelse. Köp vilken 1200w var du vill.
av MickeM
#1387748
Rådlös skrev:Vilken kupévärmare som helst!

Njaaaeeeäää. Min Defa Termini 1400 har som jag sa tidigare en rakapparatkontakt. Det passar aldrig i en Schuko.

Men välj vad som helst 1200 W förutom DEFA, så blir det nog rätt.

Så här ser en rakapparatsladdkontakt ut: https://www.kjell.com/se/produkter/dato ... cgodTHkM6Q

För den som inte visste.
Det var därför jag skrev så här.
(Först)
MickeM skrev: så du kan ha vilken kupevärmare som helst med vanlig stickkontakt
Det sista försvann när det började talas om vilken TILLVERKARE av kupevärmare.
Men visst, bra förtydligande.
#1387866
Menar du rakapparatkontakten? I den tillhörande DEFA-dokumentationen står det klart att kupévärmaren går på 230 volt. Och det kan säkert tänkas att det finns kablar till ett Schukouttag i DEFA's sortiment. Dom använder batteriladdaren som "elcentral" och Y-förgrening. Men det är nog enklare för TS att hitta en liten billig 1200 W kupévärmare på något bilprylvaruhus med Schukoanslutning. Själv köpte jag en billig på Ö&B på nittiotalet som jag hade i en Volvo 245. Värmaren tjänstgjorde i min ägo i 17 år utan problem. Värmaren följde med bilen när jag överlät den på en anhörig. Jag hörde aldrig något om att värmaren inte skulle "hållit måttet" på äldre dar.
av MickeM
#1387927
Att kolla om den är 230v är rätt om man köper något "fynd" från EBay, Wisch eller liknande internationella sajter.
En kollega köpte billiga batteriverktyg från nån sajt, och dom fungerar utmärkt. På batteri.
Men laddaren var 110v....
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]