Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1381821
MickeM skrev: lör 23 maj 2020, 16:24 Hur mycket vit rök talar vi om då?
Lite som försvann strax bakom avgasröret eller lades hela närområdet i dimma?

Det blev som ett rökmoln men inte så att närområdet lades i dimma. Nej.

Är den standard i övrigt?

Som redan har sagts så finns i dagsläget ingen mening att göra något alls mer än att ha ögonen öppna på alla vätskor osv.

Det försvinner lite kylarvatten hela tiden. Men det har det gjort hela tiden och inte efter det att jag var ute och sladdade. Vi har bytt vattenpump och termostat men det kanske kan vara något mer.

Tar man en gammal välanvänd bil och plötsligt kör som en vettvillig, så kan det hända grejer.....
Det behöver inte vara permanent.
#1381823
GLIZ skrev: tor 21 maj 2020, 00:51
yoda1321 skrev:
Tompan60 skrev: ons 20 maj 2020, 23:16 Nu är det bara att hålla tummarna för dig att du inte sladdat din motor till att ha blivit skrot. Knappast lönt att byta motor i en 06:A
Men eftersom att jag utan problem och utan konstiga ljud och läckor kunde fortsätta köra och kunde även köra idag och verkar fungera som det ska och inga problem i oljan eller liknande. Tror du verkligen att det är så farligt då?
Om allt ser bra ut är det nog ingen fara. Kolla kylarvattnet då och då eftersom det är ett lätt och ganska säkert sätt att se om det är något på tok. Kan ha varit vatten i tanken som rörts upp när du sladdade runt och lekte.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det försvinner lite kylarvatten och har gjort under en längre tid och inte bara nu efter jag sladdade. Vi har bytt termostat och vattenpump men det är fortfarande lite. Vet inte vad det är men fyller på kontinuerligt och fortsätter att söka.
#1382273
Ddt klassiska med olja är blårök, men olja kan också röka vitt som bara katten.
Det vet alla som fått katastrofalt turboras....

Kuriosa:
Rökmaskiner använder också en slags olja för den typiska vita röken.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]