Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1435922
Nu höll jag på att bli trollad av autodoc, jag beställde bl.a bromsok i fredags och när jag kollade hur beställningen låg till imorse så hade dom bytt ut oken. *men då blev jag förbannad*

I chatten får jag till svar att dom oken jag beställt fanns inte i lager och dom ersattes automatiskt med "likvärdig" del, nu fanns dom i lager på fredagen och visst kan det ta slut MEN förut har jag fått mail om jag vill ersätta eller ta min order utan den restnoterade delen...

Totalt på min beställning så är autodoc 500:- billigare än trodo (den här gången) och flera tusen billigare än autoexperten och Mekonomen.
#1436622
Det där har hänt mig med :bored: . Men nu sist när jag beställde ett hjullager Skf fram. Samt 2 st bromssköldar fram gick allt bra :-).
Det är ju som sagt en väldig skillnad i pris exempelvis mitt hjullager det var bra rabatt den dagen så ja slog till.
Kul att min tråd kom upp igen.
#1436660
En intressant tanke jag haft är om allt som säljs via Tyskland verkligen är riktiga märkesdelar. Köpte för ca 2 år sedan en AC-kondensor via autopartsmarket.eu (finns ej kvar) från NRF. Slutade med att den blev skadad i frakten och eftersom jag hade bråttom så beställde jag samma del från skruvat. När den anlände blev jag ganska förvånad av att det var stor skillnad på delarna. Kondensorn från skruvat var inte svartlackad och hade mycket bättre finish på alla lödningar. Paketen skiljde också åt, fast båda var stämplade med NRF.

Såklart kan ju tillverkaren köpa in delar från olika underleverantörer och stämpla om själv, men man blir ju lite fundersam...

Funderade först på att kontakta tillverkaren och fråga, men orkade inte
#1436752
@frasse4, Jag har samma tankegång som du har.
Vid ett tillfälle beställde jag ett hjullager (bak) SKF till min gamla V70 från Autodock.
Jag har hört att det sa vara en ny kåpa med den som sitter över centrum muttern den fattades?.
Och muttern som med följde hade fel dimension så man undrar ibland själva lagret var rätt iaf :-) .


Jag skulle ju hellre köpa över disk som förr men jag har inte råd o betala bildelsfirmornas
nya tjusiga lokaler mm som ska vara nu.
#1436766
Det händer att jag slinker in på reservdelsbutiken, fast det blir längre och längre mellan besöken.

Dom har inget lager idag (fullt förståelse för detta eftersom det finns så många olika delar) och då blir det omotiverat svårt att handla över disk när det går ungefär lika långsamt att beställa själv från Tyskland, Kina, England och USA.

Kunskapen finns ju oftast på en verkstad så dom kan jag anlita ibland, ibland får jag ta med egna inköp och ibland inte vilket jag respekterar eftersom det är lite av ett hantverk och jag värderar möjligheten att få den hjälpen i närområdet.
#1437060
8 "bank"-dagar, förutsatt att prylarna kommer då är väl inte så farligt egentligen.

Litet stressmoment när dom byter ut saker utan återkoppling förstås men det ordnade sig när jag är lite om&kring för att det ska bli bra.

Håller tummarna de sista milen nu.
Screenshot_20210322-114620__01.jpg
Screenshot_20210322-114620__01.jpg (24 KiB) Visad 1248 gånger
Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]