Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1367043
Har beställt en hel del prylar där de senaste åren.
Och här är mina upplevelser i form av plus oxh minus:

+Priset (såklart)
+utbud

-man måste själv ha koll på vad som passar ens bil. Man får ofta upp ett antal alternativ, tex olika storlekar på bromsskivor som inte passar, detta trots att man uppgivit reg-nummer.
-leveranstid, kan ibland vara två veckor trots att det står att saker finns i lager.
-dom är dåliga på att embablera.
#1367048
Variosboy skrev:Har beställt en hel del prylar där de senaste åren.
Och här är mina upplevelser i form av plus oxh minus:

+Priset (såklart)
+utbud

-man måste själv ha koll på vad som passar ens bil. Man får ofta upp ett antal alternativ, tex olika storlekar på bromsskivor som inte passar, detta trots att man uppgivit reg-nummer.
-leveranstid, kan ibland vara två veckor trots att det står att saker finns i lager.
-dom är dåliga på att embablera.
Problemet med många av nätbutikerna är när dom anger att varan finns i lager , så är det ofta att den finns i lager hos DERAS leverantör någonstans i europa , därav kan leveransen dröja , tror inte det är PostNord som är boven
#1367056
leiwi skrev: Problemet med många av nätbutikerna är när dom anger att varan finns i lager , så är det ofta att den finns i lager hos DERAS leverantör någonstans i europa , därav kan leveransen dröja , tror inte det är PostNord som är boven
Så är det, samma då jag började köra hoj igen och det mesta får beställas online för att det är för dåligt utbud här. De har inte allt för mycket på lager heller utan packas bara om hos dem, i detta fallet med mc-kläderna på andra sidan kvarteret där jag jobbar :) Vet faktiskt inte varför folk tror postnord gör ett så dåligt jobb, skickar saker varje vecka privat med de och har kanske ett mindre problem var tredje år med de. Kollar man deras kvalitetssiffror ligger de på 98.66% utdelade brev till rätt plats och i rätt tid och paket 96.9%, tror faktiskt det står sig rätt bra mot övriga länder, i alla fall mot Postnord Danmark som tydligen drar hårt i Postnord Sverige... ;-)
#1367360
Köpte några gånger leverans tid inte stämmer som dem säger och ibland skicka de fel grejer. Då börja jag att beställa från Trodo även om man beställer fel varor från trodo då kontakta de via e-adress att varan inte passar till bilen och man väljer som passar till bilen utan extra kostnad.
#1367371
gubbstrutt skrev:Ok tackar för svar några fler erfareheter tex kvallan på en del grejor de säljer?. Eller erfarenheter när det blir bekymmer?
Jag har inte haft några bekymmer, har för vana att dubbelkolla artikelnummer och mått så det blir vattentätt.

Någon gång har delar varit restnoterade, då har dom hållt beställningen tills jag bestämt mig om jag vill ha ett av deras förslag.

Har bara beställt märkes delar så någon dålig kvalité har jag aldrig råkat ut för.

Ridex tror jag är deras eget märke och vänner som beställt har inte klagat.
#1367374
Jag har för mig att bildelaronline precis höll på att starta upp något slags mellanlager i Malmö när jag beställde där sist...
Det är ju annars en faktor att tänka på när man väljer webb-butik; finns det en returadress i Sverige om man skulle behöva returnera något? Ett klart plus isåfall.
Det går att se om man går in under kundinformation - returer..
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]