Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1367375
Har säkert beställt 50 gånger från Autodoc. Aldrig några problem, men det kan ta lite väl lång tid ibland.

Har aldrig provat att returnera dock, dubbelkollar alltid så att jag beställer rätt grejer - man får upp fler varianter än det som passar när man söker på regnr.
#1367411
Jag köpte 4 st nya bromsok för 300kr st,samt lite olika tillbehör.Det tog 10 dagar men de hade skickat 2 höger fram ok,de löste detta genom att skicka rätt ok inom tre dagar.
Jag fick behålla det felaktiga oket,samt tror det var 100 kr i kompensation också.
Så det var väl en bra upplevelse trots allt!
#1369790
Jag har bara goda erfarenheter av bildelaronline24 och har beställt mycket delar vid det här laget.
Man får ibland dubbelkolla så att artiklarna verkligen passar bilen för flera alternativ kan förekomma.
Kvalité på delar beror ju på vilka märken man väljer, i regel har dom bra priser på märkesdelar så det finns ingen direkt anledning att beställa skräp.
Snabb leverans, sist hade jag delarna hemma efter 4 dagar.
Jag har dock aldrig behövt begära returer så det kan jag inte svara för.

Dom t o m ringde mig en gång, på knagglig engelska så undrade dom varför jag inte skickade in min beställning (jag hade lagt allt som jag skulle ha i varukorgen men avvaktade med att beställa), svarade då att det fick bli dagen efter så lönen hann in på kontot. Då svarade damen i luren att hon la en notis angående min beställning och jag fick 25% rabatt trots att rabatten var betydligt lägre dagen efter. Rabatterna skiftar ju upp och ner dagligen, så det var väl en fin gest! :)
#1369794
"Euro car parts" är visst inte så smidiga på att lösa sina tabbar,nu riktar de sig mest till engelska marknaden så det är väl inte så stor risk man handlar där ändå.

En bilvårds kille jag följer på Youtube visar hur de skötte hans ärende, riktigt dåligt helt enkelt.
Nej då har autodoc skött sig bättre även om de inte är helt perfekta heller.

#1372600
Ja, det är nog hos autodoc själva som det finns en flaskhals dock verkar postnord ha problem med elektroniken. Hinner nog bli åtgärdat innan mitt paket når Sverige.

Beställde på fredag morgon, färdigpackat idag trots att allt skulle finnas i lager (vems lager är dock oklart.).
Screenshot_20200402-102848__01__01.jpg
Screenshot_20200402-102848__01__01.jpg (40.59 KiB) Visad 1851 gånger
#1372622
Perra83 skrev:Jag beställde i måndags och grejerna är nu i Örebro, alltså 4mil här ifrån. 24,75kg ska lämnas av vid dörren.
Jag får hämta vid ombud tydligen, för första gången. Fick nyss meddelande i appen att paketet ankom till Sverige.

Alltid fått det till dörren tidigare, kanske 5kg är för lite...
#1376527
Ok tack för era svar. Min egen erfarenhet är går det bra så är allt just bra. Men gör det inte det så är det strul i kubik. Jag har fått felaktiga kina grejor fast jag inte beställt det utan att de sagt till tom. Strulig kundtjänst. Som lägligt nog inte förstår svenska eller engelska nått vidare.
Jag har börjat handla mer på andra ställen. Trodo tex får se när det blir strul där hur de gör.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1376552
Jag brukar använda chatten. På AutoDoc, det funkar bra men ibland väljer dom att ta fram den dyrare varianten. Då kan man kolla liknande delar och om man tycker att någon av dom billigare verkar duga bra kan man välja den.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]