Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1366996
https://se.trustpilot.com/review/autodoc.se

https://www.motormagasinet.se/article/v ... delssajter

Dok ska det tilläggas att företag kan få bort dårliga omdömmeb ochså på trustpilot,

Köpt bromsbelägg en gång själv från bildelar24 ( samma sak ) och jag fick varorna iaf, lite lång levtid bara, tog nästan 14 dagar, så behöver man sakerna nu, köp lokalt
#1367002
Jag har handlat på bildelaronline24 ett par gånger, websidorna är snarlika och båda företagen är i Berlin men under olika bolagsnamn och gatuadress, skumt.. Har fått rätt grejer men andra gången tog det lite mer tid än väntat. Sen dess har jag handlat på Trodo ett par gånger, det har funkat perfekt men de är inte blixtsnabba direkt. :-) Bättre priser och ungefär samma sortiment..
#1367003
Beställde av bildelaronline24 och delarna kom i autodoc låda så.. Men allt fungerade som man vill, råkade betälla fel belägg och returen och leveransen av rätt gick smidigt. Kommer absolut titta där igen när det är dags
#1367006
Handlat där några ggr under åren och inte haft några problem.

Noterar att en kamremssats till min bil vill dom ha 2226,47:- för (Gates) + frakt medan samma (VO 32255113) går på 2268.- på lokala Bilia.
Allt är inte billigt och eller prisvärt där alltså.
#1367011
gubbstrutt skrev:Jo jag vill bara inflika att det här med hela trustpilot grejen tar jag med en nypa salt.
Roligare att höra vad ni tycker.
Trust är ett bra riktmärke och en hjälp på traven, det ska man verkligen inte förkasta, jag har klarat mig från dårliga affärer mer än en gång med hjälp av Trust
#1367021
Sen postnord tog över transporten av autodoc inrikes från DHL har det blivit ett par dagars leveranstid längre, prioriterar trodo.se och ebay när det gäller delar, olja handlar jag från Levoil.de

Autodoc var nummer ett för tre-fyra år sedan men det kommer alltid uppstickare som tar marknadsandelar.

Pkw-teile, bildelaronline24 m.fl. är förmodligen samlat under autodoc.
#1367024
Jag köper nästan uteslutande från bildelar online (autodoc). Bra priser men som någon skrev har ju tyvärr leveranstid ökat sen posten tog över. Förut var det Ups som levererade och de ringde alltid kollade att man var hemma innan de kom och beställning var i Sverige på nolltid.

Har även returnerat till bildelaronline utan problem men de var lite sega på återbetalning.
Men överlag tycker jag de är superbra jämfört med tex skruvat.se som ändrar leveransdatum hela jävla tiden :mad:
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]