Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1376635
Tre beställningar från Autodoc har gått klockrent. Fjärde gick piss. Tog nästan två veckor att få den levererad. Dessutom va kartongen lite trasig och en sats med Brembo bromsbelägg saknades. Chatten funkade men att ladda upp bilder den vägen gick inte. Övergick sedan till mail. Pengar har ja fått tillbaka men jag fick givetvis betala frakt för nybeställningen av bromsbeläggen.
Men dom har onekligen oslagbara priser. Kan man vänta med en beställning kan man få minst 28% rabatt och häromdagen var det 40% rabatt på bromsskivor.
#1378456
Jag beställde skivor bak till v70-99. Under 100:- styck och de kom på 3 dagar. 2 dagar innan beställde jag en koppling på skruvat.se då den "fanns i lager " och skulle levereras inom 1-2 dagar. På ordern står det att de fortfarande inväntar leverans en vecka senare... Tänkte tjäna några 100 lappar men det tycks man få äta upp i leveranstid! Tror jag avbeställer från skruvat och tar från autodoc istället då vet man den kommer inom en vecka.
#1379397
Jag testade chatten på Autodock vilket jävla skämt kunde lika gärna frågat kärringen på Ica :laugh:
Äre nån som vill säga nått bra eller dåligt om nått annat ställe så skjut.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
#1379405
gubbstrutt skrev: tis 12 maj 2020, 18:32 Äre nån som vill säga nått bra eller dåligt om nått annat ställe så skjut.
Några exempel:

*Autodock/bildelaronline24.se har jag aldrig haft problem med, dock har leveranserna blivit långsammare sedan Postnord blev inblandade.

*La en lång order på Mekster.se, bra priser och delarna på lager så valet tycktes vara enkelt, trots detta så tog det ändå 1 månad innan vi hade grejerna. Planerat leveransdatum hade passerats med råge innan dom ens brydde sig om att försöka hålla oss uppdaterade angående nytt datum, men därefter kom det dagligen i nästan 3 veckors tid nytt datum fram tills dess att delarna dök upp.

*Skruvat har jag testat några gånger, i början fungerade allt bra men efterhand som de utökat sortimentet så har det blivit sämre. Nu är det dock länge sen jag beställde något därifrån.
#1379416
Hilmer skrev:Skruvat har jag testat några gånger, i början fungerade allt bra men efterhand som de utökat sortimentet så har det blivit sämre. Nu är det dock länge sen jag beställde något därifrån.
Jo länge sedan här med. Jag sa ändra rubriken lite :party:

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]